اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

تسریع در روند اجرای خط دو مترو راه‌گشای مشکل ترافیکی مشهد است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: تسریع در روند اجرای خط 2 مترو راه‌گشای مشکل ترافیکی مشهد است.

تسریع در روند اجرای خط دو مترو راه‌گشای مشکل ترافیکی مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی عصر امروز در مراسم امضای قرارداد ساخت ناوگان خط دو قطار شهری مشهد در سالن همایش‌های هتل آبان مشهد اظهار داشت: توسعه حمل و نقل در کشور نیز یکی از موضوعات محوری و اصلی است و این موضوع در مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی حمل و نقل را به عنوان مهم‌ترین موضوع زیرساختی مورد نیاز زائران عنوان کرد و ادامه داد: مشهد مقدس به عنوان اصلی‌ترین مقاصد سفر و زیارت با داشتن سالانه 2 میلیون مسافر خارجی و حدوداً 23 میلیون زائر داخلی دارای شرایط ویژه‌ای است که در این موضوع حمل و نقل و هم‌چنین اسکان در چنین شهر زیارتی و پرترددی بسیار حائز اهمیت است. 

صلاحی تصریح کرد: بر‌اساس افق چشم‌انداز 1404 و هم‌چنین در شرایط فراهم‌ آوردن امکانات لازم برای حمل و نقل و اسکان زائران، مشهد توانایی میزبانی سالانه 40 میلیون زائر را پیدا کرده که در صورت فراهم‌ کردن زیرساخت‌های مورد نیاز، در چند سال آینده این آمار محقق می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه احداث و بهره‌برداری از خط یک قطار شهری مشهد با تأخیر زمانی همراه بوده است، اظهار داشت: تسریع در روند اجرایی خط دو، سه و چهار قطار شهری مشهد می‌تواند راه‌گشای مشکل ترافیکی در این شهر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرداختن به این موضوع از جمله مهم‌ترین ملزومات توسعه شهری است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان امر قرار گیرد.

صلاحی با تأکید بر اینکه خدمت به زائران امام رضا(ع) از جمله مهم‌ترین موضوعات در کشور ما به حساب می‌آید، تأکید کرد: با این حال این خادمی تنها در محدوده حرم رضوی نبوده و همه کسانی که در این زمینه زحمت می‌کشند جزو خادمان این بارگاه منور به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/‌ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول