اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

مشکلات ترافیکی بیرجند به دلیل بافت مرکزی آن است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار بیرجند گفت: عمده مشکلات ترافیکی شهر بیرجند مربوط به بافت مرکزی و نقاط متراکم شهر است که مصوبات خوبی را نیز برای کاهش بار ترافیکی این قسمت از شهر داشته‌ایم.

مشکلات ترافیکی بیرجند به دلیل بافت مرکزی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مهدی رونقی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند با اشاره به مهم بودن مباحث ترافیکی در زندگی روزمره انسان‌ها اظهار داشت: مباحث ترافیکی حالت رو به رشدی داشته که بیشتر ارگان‌ها را با خود درگیر کرده و وقت و هزینه بیشتری را در جامعه به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به تصویب طرح ساماندهی ترافیک در سال 85 تصریح کرد: این طرح فضای مناسبی را برای بحث در مورد مباحث ترافیکی به وجود آورد و به‌عنوان پایه‌ای برای تصمیم‌گیری در راستای کنترل این معضل اجتماعی قرار گرفت که در سال 90 پایان می‌پذیرد اما جای کار بیشتر را دارد.

*130 مطب پزشکی در خیابان طالقانی وجود دارد

معاون عمرانی فرماندار بیرجند با اشاره به وجود حدود 130 مطب پزشکی در خیابان طالقانی و معابر همجوار آن اظهار داشت: مراکز درمانی مراکزی هستند که عمدتا در ساعات اوج ترافیک شلوغ‌تر از همیشه بوده که با توجه به تصویب این طرح می‌توان از بار ترافیکی خیابان طالقانی که دارای مراکز درمانی زیادی است در ساعات پیک ترافیکی کاست.

رونقی ادامه داد: همچنین با توجه به عرض کم خیابان طالقانی و وجود مراکز تجاری، بهداشتی و اداری بسیار در این خیابان، شهرداری بیرجند ملزم شد که در مجوزهای صادره به ویژه برای مجتمع‌های تجاری و مجتمع‌های پزشکان، تا عمق 100 متری خیابان طالقانی تامین پارکینگ مورد نیاز را لحاظ کند.

*10 سرعت‌گیر دیگر به سرعت‌گیرهای بیرجند افزوده می‌شود

وی یادآور شد: طی رسیدگی به پنج نامه پلیس راهور شهرستان بیرجند و یک درخواست مردمی در رابطه با نصب سرعت‌گیر در برخی از نقاط شهر با نصب سرعت‌گیر در 10 مکان موافقت و با نصب سرعت‌گیر در سه مکان مخالفت شد.

معاون عمرانی فرماندار بیرجند یادآور شد: طبق درخواست ساکنان حاشیه کانال پل باغ در سفر ریاست جمهوری مبنی بر عدم ایمنی کانال مذکور مطرح و مقرر شد که شهرداری بیرجند نسبت به ایجاد حفاظ مناسب در حاشیه کانال پل باغ با اولویت حدفاصل خیابان عدل تا غفاری اقدام کند.

همچنین در این جلسه طرح‌های اصلاح هندسی چهارراه جوادیه، تقاطع شعبانیه و میدان ابوذر شهرستان بیرجند نیز به تصویب رسید.

موضوع ترافیک بالای خیابان طالقانی بیرجند در این جلسه مطرح شد، که با توجه به کثرت مراکز درمانی در این خیابان و معابر همجوار آن، مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا روند صدور پروانه‌های درمانی در محدوده مذکور تعدیل شده و در صدور و تمدید مجوزهای صادره توزیع متوازن این واحدها در سایر نقاط شهر مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول