اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

ارائه تسهیلات نامحدود به طرح‌های آبیاری نوین در استان فارس

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس از اعطای تسهیلات نامحدود برای طرح آبیاری نوین به کشاورزان خبر داد.

ارائه تسهیلات نامحدود به طرح‌های آبیاری نوین در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، حسن هوشمند از افزایش 42 درصدی کشت پنبه در سال زراعی امسال در شهرستان لارستان خبر داد و اظهار داشت: سطح زیر کشت امسال این محصول در سطح شهرستان 5 هزار و 300 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود 15هزار تن به عبارتی 30 درصد از کل تولید پنبه استان فارس را شامل شود.
هوشمند همچنین از کسب مقام نخست استان لارستان در تولید و سطح زیر کشت کنجد خبر داد و بیان داشت: امسال 2 هزار و 500 هکتار از اراضی لارستان زیر کشت این این محصول رفته است که سالانه 2 هزار و 200 تن کنجد در این شهرستان برداشت می‌شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخش دام و طیور تصریح کرد: لارستان با دارا بودن هفت مجتمع دامی یکی از شهرستان‌های برتر استان فارس در تولید دام به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 45 واحد مرغداری گوشتی با بیش از یک میلیون قطعه جوجه سالانه 5 هزار و 146 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌کنند و یک واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار 40 هزار قطعه‌ای و 59 واحد یک‌هزار و 300 راسی گاوداری شهری با تولید حدود 9هزار و 800 تن شیر، 32 واحد بره پروری با 5 هزار و 600 راس و تولید 224 تن گوشت قرمز در سطح این شهرستان فعال است.
هوشمند در ادامه با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از کشاورزان و دامپروران، تسهیلات ویژه‌ای با بهره چهار درصد در مجموع در قالب 946 طرح و معادل 16هزار و 761 میلیون ریال در نظر گرفته است که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول