اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

طرح‌های نوین آبیاری در هرمزگان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به محدود بودن منابع آب شیرین و ضرورت حفظ و مدیریت این منابع در استان گفت: در این راستا، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان گسترش می‌یابد.

طرح‌های نوین آبیاری در هرمزگان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علینقی صالحی عصر امروز طی نشستی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان، اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح که از سال 72 در استان آغاز شده، تاکنون حدود 64 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سیستم مجهز شده است.
وی افزود: پیش‌بینی امسال برای اجرای این طرح در زمین‌های باغی و زراعی استان، 21 هزار و 238 هکتار است و مقدمات اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 15 هزار هکتار فراهم شده که از این میزان، بیش از 9 هزار هکتار اجرایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: با اجرای این سطح رکورد جدیدی در بخش کشاورزی به ثبت خواهد رسید.
صالحی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده، 91 هزار هکتار از 148 هزار هکتار اراضی که مستعد آبیاری تحت فشار هستند، تحت پوشش این سیستم قرار گیرند.
وی بیان داشت: سال گذشته نیز 13 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز شد.
به گفته این مسئول افزایش تولید محصول در واحد سطح، استفاد بهتر از آب، کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف کود و کاهش تاثیر شوری آب در رویش گیاه از مزایای اجرای طرح آبیاری تحت فشار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با اشاره به خشکسالی یک دهه اخیر در این استان اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت کشاورزان راهی جز استفاده از روش‌های نوین آبیاری نیست و دولت نیز در این زمینه با پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان از بهره‌برداران حمایت می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول