اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمریکا با ورود به خاورمیانه نفرت جهانی را به دست آورد

سرلشگر صفوی: 2 سال آینده از گردنه‌های سخت عبور می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: همان‌گونه که ایران توانست جنگ تحمیلی را با وجود فشارهای خارجی با تبعیت از امام راحل پیروز شود با همان راهبرد به رهبری مقام معظم رهبری طی دو سال آینده از گردنه‌های سخت عبور می‌‌کنیم.

سرلشگر صفوی: 2 سال آینده از گردنه‌های سخت عبور می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی ظهر امروز در ششمین یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگ الهی برای همه اقشار مختلف ایران بود، اذعان داشت: فرزندان این آب و خاک از دشت‌های تفتیده و کوه‌های صعب العبور و رودهایی چون اروندرود عبور کردند و حاضر شدند زمانی که خیلی‌ها حاضر نبودند از نفس خود بگذرند، آنها از جان خود بگذرند، جوانانی که کوه‌ها در برابر تدبیر و ایثار آنان نرم شدند.

وی با طرح این سئوال که شهدای ما چقدر به یاوران مهدی (ع) نزدیک‌اند، تصریح کرد: سید بن طاووس در کتاب « الملاحم و الفتن » ص52، چاپ نجف از « ابن رزین غافقی» نقل می‌کند که می‌گفت از حضرت علی(ع) شنیدم: یاران مهدی مردانی هستند فولاد دل که همه وجودشان یقین به خداست، مردانی سخت‌تر از صخره‌ها که اگر به کوه‌ها روی آرند، آنها را از جای بر کنند، درفش پیروزمند آنان به هر شهر و پایتختی روی نهد، آنجا را به سقوط وادار سازد، گویی آن مردان عقابان تیز چنگند که بر مرکب‌ها سوار شده‌اند...آنانند راهبان شب و شیران روز و گوش به فرمان امام خویش.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات خون‌های به ناحق ریخته شهدای ایران در بیداری اسلامی جهان اظهار داشت: جمع‌ شدن مردم مصر در میدان التحریر، حضور زنان بحرین در تظاهرات علیه زورگویان بحرین و تشکیل مقاومت اسلامی لبنان و حماس و جهاد اسلامی تنها بخشی از تاثیرات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام راحل و عظیم الشان است که با تقدیم خون شهدا و ایثارگری رزمندگان به دست آمد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: بی‌تردید بیداری اسلامی به فضل الهی ادامه پیدا خواهد کرد و ملت‌های مسلمان برای رسیدن به آزادی باید خون بدهند چرا که بهای آزادی خون است.

وی افزود: مطمئن باشید استراتژیی که امام فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد» طی سال‌های آینده با مجاهدت ملت‌های اسلامی و با مقاومت ملت‌های عربی و اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد.

دستیار عالی مقام معظم رهبری در ادامه، گریزی به مسائل منطقه زد و گفت: آمریکا با ورود به منطقه خاورمیانه نفرت جهانی را به دست آورد و اکنون تصور نکنید که در افغانستان ماندگار هستند، آنها مانند روسیه مجبور به ترک این کشور خواهند شد و این سرنوشت محتوم آمریکا در افغانستان است.

سرلشگر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که ملت و دولت ایران توانستند رخداد مهم جنگ تحمیلی را با وجود مشکلات و فشارهای خارجی با تبعیت از رهبری امام راحل پیروز شوند هم‌اکنون هم با همان راهبرد به رهبری آیت الله خامنه‌ای طی یکی دو سال آینده از گردنه‌های سخت عبور خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با همکاری مردم و نخبگان، راه را بر تحریم‌ها خواهد بست و موجب شکست و عقب‌نشینی آمریکا و صهیونیست‌ها می‌شود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان سخنان خود اذعان داشت: ایران یک کشور قدرتمند با نفوذ سیاسی و اقتصادی در غرب آسیا و جهان اسلام است که با انسجام مسئولان و حضور مردم مشکلات را پشت‌سر می‌گذارد.

به گزارش فارس، سرلشگر صفوی پیش از ظهر امروز و در بدو ورود به شهرستان بهشهر برای ادای احترام به مقام بلند شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر مزار شهدای بهشت فاطمه(س) بهشهر حاضر شد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول