اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری یادواره شهدای «ترور زن» در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی از برگزاری یادواره شهدای «ترور زن» در آبان‌ماه امسال در مشهد خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای «ترور زن» در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در جلسه کارگروه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تعداد شهدای زن در جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای مختلفی مانند جنگ تحمیلی و وقایع بعد از آن، نزدیک به 4 هزار و 363 نفر هستند که از میان، 118 شهیده زن، جزو شهدای ترور هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: این شهدا در عملیات تروریست‌ها در مکه مکرمه و یا در حوادث تروریستی داخل کشور به شهادت رسیده‌اند.

غفاری افزود: اول آبان ماه امسال، یادواره‌ای برای این شهدای زن در تالار صبای صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار می‌شود و این یادواره مقدمه‌ای است برای برگزاری اجلاسیه سراسری برای این شهدا که در اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری مطلوب این یادواره در مشهد، نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی است و دستگاه‌هایی مانند شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید در این میان دارای بیشترین نقش هستند.

غفاری یادآور شد: در برنامه‌ای که برگزار می‌شود، آیتم‌هایی مانند موسیقی حماسی، کلیپ، مصاحبه با خانواده شهدا و چند آیتم هنری پیش‌بینی شده است.

عابدین عابدین مقدم مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری یادواره شهدای وحدت در مشهد و نیازمندی‌های این برنامه نیز عنوان کرد: شهید شوشتری و شهید محمدزاده دو شاخص اصلی شهدای وحدت هستند و در این راستا، برگزاری یادواره این شهدا در تمام یگان‌های استان، مسابقات مقاله‌نویسی، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، برگزاری میزگردهای تلویزیونی و همچنین تلاش برای آغاز ساخت فیلم شهید شوشتری از جمله برنامه‌هایی است که برای این شهدا برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول