اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم:

آماده مقابله با هرگونه تحرکات تروریستی در مرزها هستیم

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا گفت: استخدام و فرستادن تروریست‌ها به داخل ایران از طریق مرزها یکی از برنامه‌های دشمن است که مرزبانان ما با همکاری سپاه و بسیج و نیروهای اطلاعاتی حلقه‌های مقابله با آنها را تکمیل کرده و مانع از ورود آنان به کشورمان می‌شوند.

آماده مقابله با هرگونه تحرکات تروریستی در مرزها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم صبحگاه نیروهای انتظامی و مرزبانی کردستان در سنندج با یادآوری دوران دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام اظهار کرد: ایثارگری‌ها و خلق حماسه‌های آن دوران منشأ پیشرفت‌های کنونی کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: استخدام، تربیت و فرستادن تروریست‌ها به داخل کشور ایران از طریق مرزها یکی از برنامه‌های دشمن است که مرزبانان ما با همکاری سپاه و بسیج و نیروهای اطلاعاتی حلقه‌های مقابله با آنها را تکمیل کرده و مانع از ورود آنان به کشورمان می‌شوند.

به گفته احمدی‌مقدم، نیروی انتظامی با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در بخش‌های مختلف زیرمجموعه مواجه است و با گام‌های بلندتر این رویکرد را ادامه خواهد داد.

وی به نقش محوری مردم در برقراری و حفظ امنیت اشاره و عنصر حضور مردم را از مولفه‌های نهادینه کردن امنیت پایدار در کردستان عنوان کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: اقتدار نیروی انتظامی از حضور مردم و مشارکت آنان در برنامه‌‌ها و ماموریت‌های آن نشأت می‌گیرد و تلاش ما بر تقویت روحیه مردم‌داری در تک‌تک افراد این نیرو است.

فرمانده ناجا در ادامه به وضعیت امنیت استان کردستان اشاره کرد و افزود: امنیت پایدار زیرساخت توسعه است و اکنون این مهم در کردستان برقرار شده و بستری برای جذب سرمایه‌گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: امسال کردستان شاهد کمترین ناامنی بوده و به جرأت می‌توان گفت کردستان از استان‌های امن کشور به شمار می‌آید که افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش جرایم، کاهش قاچاق کالا و ترورهای مرزی مؤید این ادعاست.

به گفته فرمانده ناجا، بخشی از جرائم در کردستان به وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد منطقه برمی‌گردد که آن هم در حال سامان یافتن است و با تحقق آن وقوع جرایم در این استان به صفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌های کردستان، شرایط مرزی و تلاش‌های دشمن از دلایل همت بیشتر نیروی انتظامی در برقراری و حفظ امنیت استان است.

احمدی‌مقدم تاکید کرد نباید تهدیدات دشمنان را نادیده گرفت چراکه ما روزانه درگیر جنگ‌های آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره هستیم و مقابله با آن نیاز به آمادگی بیشتر دارد.

وی در پایان با عنوان اینکه امنیت زیرساخت توسعه و رونق کشور است، کردستان را به خاطر برخورداری از مرزهای رسمی یکی از دروازه‌های رونق اقتصادی کشور خواند و گفت: گسترش مبادلات مرزی و توسعه کشور از این مسیر لازمه توسعه زیرساخت‌ها در کرستان است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول