اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش شهدای هسته‎ای در گرگان

دانشمندانی که ‌‌استکبار با ترورشان در دنیا خوار و ذلیل شد

خبرگزاری فارس: احمدی‎روشن‎ها خط بطلانی بر همه ادعاهای استکبار می‎کشند و پوچی و زبونی آنها را با شهادت خود برای دنیا مخابره می‎کنند.

دانشمندانی که ‌‌استکبار با ترورشان در دنیا خوار و ذلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مزار شهدای گمنام، مکانی شد تا گرگانی‎ها گردهم بیایند و در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، با مریدان و رهپویان آن حضرت عهد و دیداری تازه کنند، در این میان پدر شهید احمدی‎روشن نیز راه بس طولانی را طی کرده بود تا در میان این مردم قرار گیرد.

فضا معنویت خاص داشت، در ابتدای ورود به مکان یادمان شهدای گمنام گرگان، جلوه‎ای از بقیع و در سوی دیگر سنگرهای نبرد و عکس‎هایی از رشادت‎های فرزندان این مرز بوم را قرار داده بودند و مسیر را با سربند یا زهرا و یاحسین(ع) آذین بسته بودند.

غربت شهدای گمنام قربت دیگری را در دل‎ها ایجاد می‎کند، مزار فرزندان روح‎الله اگر چه ساده بود و بی‎آلایش اما زیباترین زیبایی‎ها را در خود جای داده، آن هم وقتی که می‎دیدی پدر شهیدی چون مصطفی احمدی‎روشن مرقد آنها را زائر شده است.

رحیم احمدی‎روشن در این مراسم پای تریبون حاضر شد و کمی با مردم شهر گرگان سخن گفت، این پدر دلسوخته که حاصل عمر و ثمره زندگیش را که دانشمندی بزرگ برای ایران و اسلام بوده در راه خدا فدا کرده، امروز آمده بود تا بگوید: "کربلا در کربلا می‎مرد اگر زینب نبود" آمده بود تا دینی را که فرزندش بر عهده او نهاده ادا کند و بگوید مصطفی‎ها رفتند و مادران و پدران دلسوخته ماندند تا پرچم اسلام همیشه سرفراز بماند.

کلامش ساده بود، اما حرفای او با همه سادگی بر دلها می‎نشست، او از فرزندش می‎گفت و از علاقه‎ای که به او داشت، و از ناراحتی مصطفی در زمانی که به خاطر ترس برخی از آقایان در زمان اصلاحات غنی‎سازی به حالت تعلیق درآمد.

مصطفی احمدی‎روشن در روایت پدر وقتی که با تاکید مقام معظم رهبری و همت دولت نهم غنی‎سازی از حالت تعلیق بیرون آمد شبانه‌روز در سایت هسته‎ای نطنز تلاش کرد تا آنچه را که دشمن با هزار شرط وعده می‎خواست به ما دهند فراتر از آن را با اراده احمدی‎روشن‎ها برای کشور به دست آورند.

از حرفای این پدر شهید شاید این سئوال حجت‎الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه که در ابتدای مراسم در سخنرانی خود مطرح کرد شهدا برای چه شهید شدند؟ به جواب خود بیشتر نزدیک‎تر شود.

نبویان معتقد است، عظمت شهدا در جهان برای این است که آنها حرف جدید به دنیا عرضه داشتند و تمام نظام مدیریتی جهان را به چالش کشیدند.

وی افزود: در آن زمانی که ما هیچ نداشتیم و حتی نمی‎توانستیم سیم خاردار داشته باشیم 37 کشور دنیا با همکاری صدام به جنگ ما آمدند و ما در برابر آنها با سنگرهای گوشتی دفاع کردیم و سینه جوانان سپر هجمه‎های زورگویان عالم قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از رنسانس آنچه در دنیا حاکم شد، مادی‌گرایی و نفی خدا بوده است تا اینکه در دهه 70 میلادی یک مرجع تقلید در برابر سیلاب نفی خدا، پرچم خداگرایی را بلند می‎کند.

وی افزود: امام تمام دنیا را به خدا و انبیا دعوت کرد و با این اندیشه مدیریت دنیا را به چالش کشید و یک طرفه در برابر همه دنیا ایستادگی کرد و شهدا برای این شهید شدند.

نبویان ابراز داشت: امروز احمدی‎روشن‎ها، علیرضایی و شهریاری‎ها را در برابر چشمان فرزند و همسران خود به شهادت می‎رسانند تا در برابر اسلام‌خواهی بایستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اسلامی بودن را باید تقویت کرد افزود: امروز 2 هزار شبکه ماهواره‎ای برای جوان‎ها نقشه می‎کشند تا ارزش‎ها و اعتقادات را از ما بگیرند، چرا باید در آمریکا فیلمی بر علیه پیامبر اکرم(ص) ساخته و پخش شود همه این‎ها برای این است که استکبار می‎خواهد در برابر اسلام بایستد.

وی افزود: متاسفانه وضع امروز جامعه چندان اسلامی نیست و همه باید در این حوزه تلاش کنند.

به راستی ما تا چه اندازه توانسته‎ایم دین خود را به شهدا ادا کنیم، دشمنان اسلام هر روز که می‎گذرد به جرم اسلام‎خواهی و خداگرایی مردم بی‎گناه را به مسلخ می‎کشند و بعد شورای امنیت و حقوق بشر تشکیل می‎دهند.

حق را به نابودی کشیده و داعیه عدالت در جهان را دارند، اما احمدی‌روشن‎ها خط بطلانی بر همه ادعاهای آنها می‎کشند و پوچی و زبونی استکبار را با شهادت خود برای دنیا مخابره می‎کنند، اینجا وظیفه ماست تا خط مشی شهدا را حفظ کنیم و با حفظ ارزش‎ها، تقویت اراده‎ها خانه‎ی سست و بی‎پایه و اساس نظام استکبار را در هم بریزیم تا صدای عدالت انسانی و ندای اناالحق دنیا را فراگیرد.

==============

هنگامه خاندوزی

==============

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول