اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی خبر داد

معدوم‌سازی 20 تن فرآورده دامی در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: 20 تن فرآورده دامی در ماه رمضان معدوم شدند.

معدوم‌سازی 20 تن فرآورده دامی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر عطارباشی ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه نظارت اداره دامپزشکی خراسان‌رضوی تشدید شد و با تشدید نظارت این بخش فرآورده‌های دامی، کشتارگاه‌ها،‌ مراکز بسته‌بندی و رستوران‌های سطح استان بازرسی شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌هایی که خیل عظیم زائران به مشهد ورود پیدا می‌کنند طرح نظارتی دامپزشکی تشدید می‌شود تا امنیت فرآورده‌های دامی سطح استان بررسی شود و مشکلی برای زائران مشهدی به وجود نیاید.

عطارباشی افزود: برای طرح تشدید نظارتی اکیپ‌هایی در نظر گرفته می‌شود که به صورت شیفت صبح و شیفت شب فعالیت می‌کردند و خلاء‌‌ها را پر می‌کردند و از ورود فرصت‌طلب‌هایی که در این زمان‌ها به عرضه فرآورده‌های دامی می‌پردازند جلوگیری می‌کنیم.

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی ادامه داد: در طول ماه رمضان و برای طرح تشدید نظارت اکیپ‌های ثابت و سیار در نظر گرفته شد که به صورت یک نفره و دو نفره فعالیت می‌کردند.

وی بیان کرد: حدود 120 اکیپ نظارتی در ماه رمضان فعالیت کردند و بالغ بر 8 هزار واحد فروش و عرضه فرآورده‌های دامی را مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: در طول ماه رمضان و در طرح تشدید نظارت‌‌ها 23 هزار نفر ساعت فعالیت کردند.

عطارباشی در ارتباط با واردات فرآورده‌های دامی ادامه داد: هر محصول دامی که وارد کشور می‌شود باید تائیدیه دامپزشکی کشور را داشته باشد و بعد از تائیدیه کیفیت آن اجازه ورود به کشور را پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر فرارسیدن سفرهای حج و ذبح‌های غیر قانونی که مردم در معابر عمومی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: ذبح دام باید زیر نظر فاکتورهای شرعی و قانونی دامپزشکی باشد و این گونه ذبح‌های خیابانی از نظر قانونی و شرعی مشکل دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول