اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

عزیمت 5 هزار و 400 دانش‌آموز به مناطق عملیات جنوب

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در تقویت و استمرار فرهنگ جهاد و شهادت و در قالب درس آمادگی دفاعی 5 هزار و 400 دانش‌آموز در پاییز امسال عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.

عزیمت 5 هزار و 400 دانش‌آموز به مناطق عملیات جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل یوسف اکبری عصر امروز در جلسه هماهنگی اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنوب اظهار داشت: ما باید از سرمایه‌های آتی کشور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تقویت این مبانی بهترین بهره‌برداری و استفاده را بکنیم چرا که تداوم این فرهنگ می‌تواند آسیب‌های احتمالی را به حداقل برساند.

وی از راهیان نور و کاروان اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنوب به عنوان یک بستر و فرصت استثنایی در انتقال معارف دوران جنگ توصیف کرد و افزود: ما می‌توانیم در این فرصت استثنایی جوانانمان را با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان و پیشتازی و مرجعیت آنها در دفاع از اسلام آشنا کنیم تا نسل آینده بهتر و شایسته بتوانند مدافع انقلاب و ارزش‌های آن باشند.

اکبری با اعلام اینکه اعزام دانش‌آموزان در مبارزه با تحرکات فرهنگی و تبلیغی دشمن نیز می‌تواند در خنثی کردن تبلیغات فرهنگی و تبلیغی دشمن راهگشا باشد، تصریح کرد: دشمن امروز به هر وسیله و ترفند شیطنت‌آمیزی متوسل شده است تا جمهوری اسلامی ایران را وادار به تسلیم و تهدید کند اما آنها به خوبی می‌دانند که این کشور با تکیه بر فرهنگ ولایت و شهادت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی آنها نمی‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر نسل امروز ما بداند که در دفاع از حیثیت و آبروی این کشور چه جان‌ها و خون‌هایی ریخته شده است هرگز آرمان اسلامی خود را فدای مطامع چند روزه نمی‌کند و به یقین پاسدار ارزشی می‌باشد که در سه دهه گذشته به دست آمده است.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های 9گانه عازم مناطق جنوب می‌شوند، اضافه کرد: در هر کاروان 600 دانش‌آموز حضور می‌یابند.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل به تجربه موفق اعزام کاروان دانش‌آموزی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال پیش شش هزار دانش‌آموز دختر و پسر از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند و با فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی بهتر آشنا شدند.

اکبری یادآور شد: 3 هزار و 500 نفر نیز در قالب کاروان‌های عمومی و خانوادگی در دو فرصت تابستان و تعطیلات نوروزی در مناطق شمال، غرب و جنوب کشور حاضر شدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: از این فرصت استثنایی باید با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در تقویت اعتقادی و بینش انقلابی جوانان و نوجوانان استفاده کرد.

اکبری با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی و عملیات ضد فرهنگی و جنگ روانی دشمنان حاکی از جایگاه برجسته نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی است، افزود: این جایگاه اصیل خواب استکبار و صهیونیسم را آشفته کرده و آنها با فتنه‌های ضد فرهنگی و تحریم‌های نابرابر اقتصادی سعی می‌کنند ارزش‌های نظام ما را خدشه‌دار کرده و زیر سئوال ببرند که در این امر هرگز موفق نمی‌شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول