اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی برگزار می‌شود.

مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، کورش پرند، تصریح کرد: مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی مهارت 2013 آلمان از 16 تا 18 مهر ماه سال‌جاری در 28 حرفه آموزشی در 3 حوزه در استان‌های البرز، تهران و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

پرند درخصوص حرفه‌های این دوره از مسابقات افزود: سیزدهمین مسابقات ملی مهارت در 28 حرفه آموزشی شامل تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات، راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت‌سازی چوبی، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی، ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم‌های زیر شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی و فناوری مد برگزار می‌شود.

وی گفت: در این دوره از مسابقات تعداد 670 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این دوره از مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوی آمادگی به همراه برگزیدگان نهایی دوازدهمین مسابقات ملی مهارت برای شرکت در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت آلمان انتخاب می‌شوند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان دانشگاه‌ها و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت هستند.

دکتر پرند گفت: ایجاد بستر مناسب جهت رقابت سالم بین مهارت‌آموختگان، اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه، ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد فرصت مناسب جهت شکوفایی و کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، فراهم نمودن شرایط شرکت حرفه‌آموختگان در صحنه رقابت‌های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید و... از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت ازسوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده و برگزیدگان کشوری مسابقات ملی مهارت علاوه بر دریافت جایزه، مدال و لوح یادبود و شرکت در مسابقات جهانی، با عضویت در بنیاد نخبگان کشور از امتیازات خاص نخبگان نیز برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات ملی مهارت، امکان بازدید برای عموم به منظور آشنایی با فرایند برگزاری این مسابقات و رشته‌های مهارتی از نزدیک فراهم شده است.

وی افزود: نمایشگاه عمومی و تخصصی "گذر مهارت" همزمان با برگزاری مسابقات ملی مهارت در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور و ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز و تهران دایر است و مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه، مدیران و کارشناسان صنایع و مراکز تولیدی و عموم مردم می‌توانند از نمایشگاه مذکور بازدید کنند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به‌طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌کند و برگزیدگان اردوهای آماده‌سازی را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر 2 سال یک‌بار در یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس www.irantvto.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول