اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 تا 18 مهرماه صورت می‌گیرد

برگزاری مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از برگزاری مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت از 16 تا 18 مهرماه در استان‌های تهران و البرز خبر داد.

برگزاری مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت با هدف ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم بین مهارت آموختگان، اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین جوانان از اهداف برگزاری این مسابقات است، افزود: ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی و کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و فراهم کردن شرایط شرکت حرفه آموختگان در صحنه رقابت‌های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این دوره از مسابقات از 16 تا 18 مهرماه در استان‌های تهران و البرز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات تعداد 670 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: برگزیدگان این دوره از مسابقات پس از شرکت در اردوی آمادگی به همراه برگزیدگان نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برای شرکت در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت ـ آلمان 2013 انتخاب می‌شوند.

صیادی با بیان اینکه منتخبان استانی سیزدهمین مسابقات ملی مهارت به مدت سه روز با 18 رشته مهارتی در مرحله کشوری این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: رشته‌های الکترونیک، تاسیسات الکتریکی، تراش cnc، جواهرسازی، رباتیک، ساخت و تولید تیمی، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی وب، فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، فناوری طراحی گرافیک، قنادی، لوله‌کشی و گرمایشی، مکاترونیک، کابینت سازی، کنترل صنعتی و کاشی‌کاری از جمله رشته‌هایی هستند که برگزیدگان مرحله استانی سیزدهمین دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی از برگزاری نمایشگاه تخصصی، مهارتی «گذر مهارت» که حاصل دستاوردها و توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و افزود: در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار کرده و برگزیدگان اردوهای آماده‌سازی را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

گفتنی است، مسابقات جهانی مهارت پیشینه‌ای بیش از 50 سال دارد که در ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد فضای رقابتی بین جوانان و نیز بهبود کیفیت آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای و ارتقای استانداردهای مهارتی کشور در سطح مهارت‌های جهانی و تعیین جوانان ماهر برای حضور در مسابقات جهانی، مسابقات ملی را به طور سالانه برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول