اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

تبدیل آموزشگاه‌های تک رشته‌ای به مجتمع‌های آموزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی، آموزشگاه‌های تک رشته‌ای به مجتمع‌های آموزشی تبدیل شده‌اند.

تبدیل آموزشگاه‌های تک رشته‌ای به مجتمع‌های آموزشی

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: گسترش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از اقدامات انجام شده به منظور توسعه و تقویت موسسات آموزشی آزاد است.

وی با بیان اینکه ارتقای آموزشگاه‌های تک رشته‌ای به مجتمع‌های آموزشی و تقویت بخش خصوصی از برنامه‌های انجام شده است، افزود: ارتقای این آموزشگاه‌ها با توجه به اصل 44 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ارائه خدمات الکترونیکی به کارآموزان و مدیران موسسات کارآموزی آزاد خبر داد و گفت: این خدمات از لحظه نام‌نویسی تا مرحله دریافت گواهینامه ارائه می‌شود.

وی ارتقای آموزشگاه‌های حقیقی به حقوقی و تقویت روحیه تعاون و همکاری را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مدیران و مربیان و موسسات کارآموزی آزاد به منظور ارتقای سطح علمی از دیگر برنامه‌های انجام شده محسوب می‌شود.

صیادی با اشاره به فعالیت‌های مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: این مرکز با هفت کارگاه آموزشی در سال 86 افتتاح شده و تاکنون برنامه‌های مختلفی از سوی این مرکز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت کارگاه در مراکز فنی و حرفه‌ای ابهر تجهیز شده است، خاطرنشان کرد:‌ پنج کارگاه آموزشی نیز در رشته‌های رباتیک، طلا و جواهرسازی، شیشه‌گری و قالی‌بافی تابلویی افتتاح شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان یادآور شد: به طور میانگین از سال 84 تا کنون سالانه 387 بانوی روستایی در زمینه حرفه‌های مهارتی به منظور خود اشتغالی آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته بیشتر آموزش‌های مراکز خواهران به منظور ایجاد و گسترش مشاغل خانگی سوق داده شده است، افزود: در قالب طرح استاد ـ شاگردی با همکاری صنایع و اصناف استان 264 نفر معادل 92 هزار و 400 نفر ساعت آموزش‌های لازم را اخذ کرده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول