اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

ولایتمداری ویژگی اصلی شهید چمران بود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: شهید چمران ارتباط خوبی با علما و مراجع و به خصوص امام خمینی(ره) داشت و با وجود دارا بودن ویژگی‌های بسیار زیاد، مهم‌ترین ویژگی او ولایتمداری بود.

ولایتمداری ویژگی اصلی شهید چمران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش «مثل چمران» در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: شهید چمران ارتباط خوبی با علما و مراجع و به خصوص امام خمینی(ره) داشت و با وجود دارا بودن ویژگی‌های بسیار زیاد، مهم‌ترین ویژگی او ولایتمداری بود.

استاندار خراسان‌رضوی به تاثیر شهید چمران در قائله کردستان اشاره و تاکید کرد: شهید چمران پاوه را نگه داشت و با این کار از به وجود آمدن هزینه‎های سنگین برای آزادسازی این شهر جلوگیری کرد.

وی افزود: چمران و دوستانش زمانی که به پاوه اعزام شدند از سلاح‎های ابتدایی انفرادی استفاده می‎کردند و حتی از بنی‌صدر که فرمانده کل قوا بود غذا و لباس هم نخواستند و تنها سلاح و مهمات درخواست کردند که در اختیارشان قرار داده نشده و با مهمات اندک و سلاح سبک پاوه را نگه داشتند.

صلاحی خاطرنشان کرد: در آن زمان پاوه تحقیقاً سقوط کرده بود که شهید چمران با گروه اندکی از یارانش به این شهر وارد شدند و با سرهای بریده شده پاسداران مواجه و در پاسگاه ژاندارمری پاوه مستقر شدند و به مرور زمان مهمات آنان رو به اتمام بود و یارانش هم یک به یک به شهادت می‎رسیدند؛ چمران در چنین شرایطی امتحان پس داد.

وی افزود: شهید چمران از نوجوانی شروع کرده بود و در پاوه امتحان پس داد، امتحان پاوه سخت‏‌تر از دهلاویه و سوسنگرد و حتی از سردشت هم سخت‎تر بود؛ کل شهر پاوه در اختیار دشمن قرار گرفته بود که شهید چمران توانست پیامی به امام خمینی(ره) ارسال کند با این مضمون که پاوه در حال سقوط است و امام نیز به سرعت به ارتش دستور دادند بدون دستور سلسله مراتب، هر کس در هر جایی هست، خود را به پاوه برساند.

وی ادامه داد: پس از دستور امام خمینی(ره) سیل نیروهای نظامی به پاوه روانه شد و دشمن چنان شکست سختی خورد که مجبور به فرار به خاک عراق شد و نیروهای خودی تا مرز حلبچه پیش رفتند.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه الگوی شهید چمران امام علی(ع) بود، تصریح کرد: نمی‎شود امام علی(ع) شد اما می‏توان چمران شد، ما تنها به وجود همین یک چمران نیاز نداریم و باید چمران‎های زیادی تربیت کنیم، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند انتظار من از دانشگاه این است که نه به استثنا، بلکه به قاعده چمران تربیت کند.

وی افزود: چمران در همه حوزه‎ها بهترین بود، او در بهترین دانشگاه آمریکا، در بهترین رشته، بهترین دانشجو بود، او علم را فهمید و به اوج آن رسید اما همراه با تهذیب و توانست دین را باور کند، شهید چمران دین را اعلام نمی‎کرد بلکه اعمال می‎کرد و در نهایت هم با جدایی از رفاه، بهترین زندگی را انتخاب کرد و با درد و رنج محرومان همراه شد و در خط مقدم جبهه مبارزه با دشمنان اسلام قرار گرفت.

صلاحی خاطرنشان کرد: شهید چمران به موقع فهمید، به موقع درس خواند، به موقع مبارزه کرد و به موقع از امام خود اطاعت کرد و خوب هم اطاعت کرد و شد الگو؛ ما به افرادی مانند چمران نیاز داریم و باید چمران‎ها زیادی تربیت کنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول