اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت استانداری خوزستان

دانشکده عمران و معماری شهید چمران اهواز ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان، کلنگ دانشکده عمران و معماری دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت یک طرح مشارکتی میان استانداری و وزارت علوم به زمین زده شد.

دانشکده عمران و معماری شهید چمران اهواز ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دانشکده به صورت مشارکت میان استانداری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته می‌شود، افزود: طی توافقی که با دانشجو وزیر علوم حاصل شده، قرار است 50 درصد اعتبار مورد نیاز برای ساخت دانشکده عمران و معماری از سوی این وزارتخانه در اعتبارات 91 و 92 و 50 درصد (حدود 2میلیارد و 800 میلیون تومان) دیگر از ردیف تملک دارایی‌های استان خوزستان تأمین شود.

سید جعفر حجازی اظهار امیدواری کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده دانشکده عمران و معماری تا سال آینده قبل از آغاز سال تحصیلی 93-92 به طور کامل به بهره‌برداری برسد و بدین ترتیب، فضای قابل توجهی از دانشکده فنی و مهندسی آزاد شده و در اختیار تحصیلات تکمیلی قرار گیرد.

وی توسعه تحصیلات تکمیلی را یکی از سیاست‌ها و هدفگذاری‌های اصلی در شورای توسعه راهبردی استان دانست و گفت: یکی از مسائل مورد تأکید ما کمک به آموزش و پروش و افزایش سطح قبولی دانش‌آموزان خوزستان در رشته‌های فنی و مهندسی و مورد نیاز صنایع استان است، تلاش می‌‌کنیم با توسعه فضاهای دانشکده‌ها میزان ظرفیت جذب دانشجو در این رشته‌ها افزایش یابد و سهم خوزستان در رشته‌‌های گروه فنی و مهندسی پررنگ‌تر و بیشتر شود.

حجازی افزود: علاوه بر توسعه فضای فیزیکی دانشکده مهندسی باید از منابع مالی دیگر برای توسعه و ارتقای تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز تحصیلات تکمیلی این دانشکده با همکاری دانشگاه اقدام شود.

استاندار خوزستان که خود عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شهید چمران است، این دانشکده را یکی از کلید‌ی‌ترین بخش‌های آموزشی و تحقیقاتی کل استان به دلیل ارتباط آن با صنعت و حل مشکلات و چالش‌های بخش صنایع استان دانست و گفت: باید دست در دست هم تلاش کنیم این دانشکده از نظر کمیت، کیفیت امکانات، تجهیزات، مکان و ساختمان مشکل خاصی نداشته باشد.

حجازی همچنین در ادامه مراسم کلنگ زنی در نشست با مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده مهندسی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز بر جذب اعتبارات پژوهشی و هزینه کرد آنها در بخش تجهیزات تأکید کرد و گفت: در بسیاری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها تجهیزات فرسوده و قدیمی وجود دارد که به دلیل قدمت یا عدم مدیریت مناسب، نیاز به رسیدگی دارند.

وی افزود: در صورتی که برآورد کاملی از تجهیزات مورد نیاز دانشکده‌ها به تفکیک هر گروه آزمایشی و آزمایشگاه‌ها ظرف دو هفته آینده به استانداری خوزستان ارائه شود، آمادگی داریم با جذب کمک از صنایع برای تأمین آنها دانشگاه را یاری دهیم.

استاندار خوزستان همچنین بر تعمیر ساختمان‌های دانشگاه با توجه به فرسودگی تعدادی از آنها تأکید و آمادگی خود را برای کمک در قالب تعمیرات دانشگاه اعلام کرد.

حجازی در عین حال در پاسخ به طرح مشکل یکی از اعضای هیئت علمی درباره نداشتن نیروی متخصص در آزمایشگا‌ه‌ها و تقاضا برای تصویب چارت سازمانی آزمایشگاه‌ها، این مسئله را ضروری و مورد نیاز برای حفظ سرمایه‌ها و اموال و تجهیزات گرانقیمت آزمایشگاهی دانست و گفت: دانشگاه باید راسا این موضوع را حل کند و نیروی کارشناس با تجربه و مرتبط در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار شوند.

وی همچنین درباره راه‌های برقراری تعامل و ارتباط میان اساتید دانشگاه با بیرون از این مجموعه گفت: می‌توان با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی میان کارآفرینان که بیشتر آنها از بخش خصوصی هستند با اساتید در رشته‌های مرتبط، ارتباط با بیرون را برقرار کرد.

در ادامه این نشست، معاون پژوهشی دانشگاه و برخی مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران به بیان مشکلات حوزه خود و کمبودهایی که وجود دارد پرداختند. 

قرار است دانشکده عمران و معماری شهید چمران اهواز ظرف مدت 15 ماه ساخته شود. هم اکنون مناقصه این پروژه برگزار شده و ظرف یک هفته آینده برنده مناقصه معرفی و با توجه به آماده بودن طرح‌ها و نقشه‌های اجرایی، این پروژه عمرانی به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول