اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده طلاب همدانی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

شهید حاج ستار ابراهیمی چمران خاموش بود

خبرگزاری فارس: نماینده طلاب و فضلای همدانی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: حاج ستار ابراهیمی چمران خاموشی بود که به شهادت رسید.

شهید حاج ستار ابراهیمی چمران خاموش بود

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی همدانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان درباره شهید حاج ستار ابراهیمی اظهار کرد: با شناختی که از نزدیک با این فرزند برومند ایران اسلامی نسبت به جنگ و جبهه سراغ دارم ایشان بسیار شجاع، دلیر و با تدبیر بودند و هرگز فراموش نمی‌کنم زمانی که فرصتی ایجاد می‌شد همراه فرمانده گردان 155 به قم می‌آمدند، از حرم حضرت معصومه(ص) پوتین‌ها را از پا کنده و پا برهنه به نیابت از همه رزمندگان گردان و لشکر حضرت اباعبدالله حسین(ع) حرکت می‌کردند.

وی افزود: پس از دو ساعت پیاده‌روی به نماز می‌ایستاد و در قنوت خود اشک می‌ریخت و ذکر خدا می‌گفت، حاج ستار ابراهیمی از جمله فرماندهانی بود که با طلاب و روحانیون اهل جنگ و جبهه انس و علاقه‌ای دیرینه داشت.

نماینده طلاب و فضلای همدانی در حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در زمان‌هایی که نیاز شدید به وجود روحانیت ایجاد می‌شد به ویژه در مواقعی که علیه دشمن پاتک و یا شب حمله‌ای بود، ایشان تماس گرفته و یا گاه خود می‌آمدند و برجستگانی از طلاب و روحانیون را همراه خود به جنگ و جبهه می‌بردند.

وی بیان کرد: بنده خود همراه حاج ستار ابراهیمی در شط‌ علی، جبهه‌های گلام، جزیره مجنون و پل فلزی ایلام و چنگوله بودم و از نزدیک شجاعت‌ها و رشادت‌های این فرزند برومند اسلام را مشاهده کردم.

رضوی همدانی ادامه داد: حاج ستار ابراهیمی همیشه صورتی متبسم داشت و بسیار آرام سخن می‌گفت، اهل ادب و معنا بود و بسیار به اقامه نماز اول وقت توجه داشت و همواره به بسیجیان اقتدا می‌کرد و در چادر و سنگر پشت سر آنها نماز می‌خواند.

وی تصریح کرد: هرگز در صف نماز جماعت خود را مقدم نمی‌دید و از جمله فرماندهانی بود که خود در خط مستقیم و در خط مقدم جبهه حرکت می‌کرد و به لشگر و گردان دستور می‌داد تا پشت سر وی حرکت کنند و اینگونه نبود که خود عقب مانده و گردان را به جلو حرکت دهد.

نماینده طلاب و فضلای همدانی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار کرد: در شط‌‌ علی در کنار رزمندگان اسلام هنگامی که دعای صباح امیرالمومنین(ع) را قرائت می‌کرد اشک در چشمانش حلقه می‌زد و سپس با یک صورت روحانی خدا را عبادت می‌کرد.

وی افزود: حاج ستار ابراهیمی از جمله افرادی بود که عاشق امام خمینی(ره) بود و هنگامی که از ایشان سخنی نقل می‌شد با دل و جان می‌پذیرفت و خصوصاً همواره خطاب به گردان می‌گفت: باید آبروی امام خمینی(ره) باشیم و همه ما افتخار داریم که اگر سربازی در رکاب امام خمینی(ره) را درک کنیم و شهید شویم در رجعت لیاقت پیدا می‌کنیم که در رکاب امام زمان(عج) باشیم.

رضوی همدانی خاطرنشان کرد: حاج ستار ابراهیمی جهاد را بابی مخصوص رزمندگان اسلام می‌دانست که خداوند آن را می‌گشاید برای خاصه‌ترین افرادی که از اولیای خداوند هستند.

وی بیان کرد: ایشان نسبت به درآمد خود بسیار حساب‌گر بودند و اندک حقوق ماهانه خود از سپاه را به دقت مورد بررسی قرار می‌داد و بارها همراه بنده به منزل مرحوم آیت‌الله موسوی همدانی مراجعه کرده و محاسبه مالی را به دقت انجام می‌داد.

نماینده طلاب و فضلای همدانی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار کرد: حاج ستار ابراهیمی فردی بسیار زیرک و در عین حال متدین و با دوستان اهل مروت و مدارا بود و انتقاد را بسیار سازنده می‌دانست به طوری که شخص منتقد را به خود نزدیک می‌کرد.

وی بیان کرد: حاج ستار ابراهیمی از جمله افرادی بود که در جیب لباس بسیجی خود قرآن کریم و کتب ادعیه را به همراه داشت و همواره آنها را قرائت می‌کرد و شب را بسیار دوست داشت و به آسمان نگاه می‌کرد و بر ذکر «لااله‌الااله» مداومت داشت.

رضوی همدانی ادامه داد: حاج ستار فردی بود که اگر بخواهیم مانند او را در میان سرداران و رزمندگان اسلام نام ببریم باید ایشان را چمران خاموشی بنامیم که ناشناخته از دنیا رفت و به شهادت رسید. 

وی تصریح کرد: شهید ابراهیمی در درون خود تمام مباحث دینی، عشق به اسلام و انقلاب و رهبری، عرفان، قرآن، اهل بیت(ع) را داشت و عارفی بود که به آیت‌الله محمد هادی تالهی همدانی و آیت‌الله مرعشی نجفی علاقه بسیاری داشت.

نماینده طلاب و فضلای همدانی حوزه علمیه قم در بیان خاطراتی از این شهید خاطرنشان کرد: روزی در گردان 155 دیدم که حاج ستار ابراهیمی در حال تجدید وضو هستند به او گفتم هنوز ظهر نشده و موقع نماز نیست، ایشان پاسخ دادند از بزرگی شنیده‌ام که اگر انسان تمام روز را با وضو باشد خداوند طهارت و پاکی نفس را بر او ارزانی می‌دارد و به همین خاطر دوست دارم با وضو باشم و با وضو شهید بشوم.

وی ابزار داشت: یکی از موضوعاتی که انسان در زندگی حاج ستار ابراهیمی مشاهده می‌کند امدادرسانی و کمک به خانواده‌های فقرا است، به طوری که ایشان حواشی شهر را مدنظر قرار داده و گاهی اوقات که هدایایی به ایشان تعلق می‌گرفت و اندک حقوقی که پس‌انداز داشتند فقرا را متنعم می‌کردند و برایشان لباس و غذا می‌برد.

رضوی همدانی بیان کرد: نباید این نکته مهم را فراموش کنیم که الگوی حقیقی شهدا حضرت علی‌(ع) بود که در کنار سجاده نماز و عبادت و جبهه‌های حق شرکت می‌کرد و امید است خداوند افرادی شبیه حاج ستار ابراهیمی را مجدداً برای ما بسازد و نسل‌های آینده نیز از سفره با برکت اهل‌بیت(ع) و شهدا بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: نباید زندگی شهدا را به عنوان کتاب افسانه‌ها دانسته و آنها را افرادی برتر از سایرین بدانیم بلکه مشعل شهدای ما همواره روشن است و ما امروز شاهد تربیت نسل جوانی هستیم که بدون دیدن حاج ستار ابراهیمی به وی علاقه دارند و کتاب دختر شینا را مطالعه می‌کنند.

نماینده طلاب و فضلای همدانی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: ادبیات کتاب دختر شینا روح ایمان را تقویت می‌کند و دارای لطایفی است که انسان را به یاد خدا، انس، محبت و مهرورزی می‌اندازد و سراسر خاطراتی است که انسان را با حقایقی بزرگ آشنا می‌کند.

وی در پایان گفت: باید قلم به دست گرفت و تمام روزهای جبهه و جنگ را به تصویر کشید و سازمان‌های مربوط به این بخش باید تحقیق و تفحص کنند و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میراث‌های معنوی را در کتاب‌هایی با عناوین گنجینه‌های معنوی ماندگار جبهه و جنگ ثبت کند و سینه به سینه به نسل‌های آینده نقل کند. 

همایش بزرگداشت سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و مراسم نقد و بررسی کتاب «دختر شینا»؛ خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان همسر این شهید، فردا 19 شهریور ساعت 15:30، در سالن همایش مجتمع فرهنگی ابن سینا واقع در بلوار شهید مفتح همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول