اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سرایان خبر داد

تولید 2500 تن پسته خشک از سطح باغات سرایان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سرایان از تولید بیش از 2 هزار و 500 تن پسته خشک از سطح باغات بارور این شهرستان خبر داد.

تولید 2500 تن پسته خشک از سطح باغات سرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرایان، محمدرضا کیانی اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان سرایان 2 هزار و 760 هکتار است.

وی شهرستان سرایان را یکی از مهم‌ترین مراکز تولید پسته در خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: این شهرستان مقام دوم سطح زیر کشت و تولید پسته استان را داراست و این محصول سالانه درآمد قابل توجهی راعاید کشاورزان سرایان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان افزود: میزان محصول تولیدی از سطح باغات شهرستان در سال جاری با کاهش 50 تا 60 درصدی مواجه بوده است که بارندگی‌های بی‌موقع در زمان گردافشانی، طوفان‌ها و تند‌ بادهای اردیبهشت ‌ماه و خرداد ‌ماه و آفت پسیل پسته سبب ریزش و کاهش تولید پسته در سال جاری شده است.

کیانی مهم‌ترین ارقام پسته این شهرستان را کله قوچی، فندقی، اوحدی، اکبری، احمدآقایی و سفید دانست.

وی یادآور شد:  کار برداشت محصول پسته در این شهرستان از نیمه شهریور ‌ماه آغاز می‌شود و کشاورزان نسبت به برداشت، ضبط و فرآوری این محصول در دو ترمینال مکانیزه اقدام می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پسته‌کاران، تغذیه و محلول‌پاشی باغات پسته و اعطای تسهیلات بانکی در قالب طرح‌های اصلاح و احیای باغات از محل طرح توسعه کشاورزی از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای پسته‌کاران این شهرستان است.

کیانی از باغداران خواست با استفاده از نظرات کارشناسان و به کارگیری شیوه‌های نوین کشاورزی در راستای تولید کیفی و کمی محصولات گام بردارند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول