اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی، مرز طولانی و تهاجم فرهنگی-1

مهدی‌نژاد: شبیخون فرهنگی را با ابزار انتظامی نمی‌توان مهار کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار سرایان گفت: به هیچ عنوان نمی‌شود که جلوی شبیخون فرهنگی دشمن را با ابزار انتظامی گرفت.

مهدی‌نژاد: شبیخون فرهنگی را با ابزار انتظامی نمی‌توان مهار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هرچند خراسان جنوبی با برنامه‌های خوب دولت همواره یکی از امن‌ترین و سالم‌ترین استان‌های کشور بوده اما نباید از برخی بی‌توجهی‌ها به ویژه در مسائل فرهنگی غافل بود.

بیش از 450 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت، مسئولان خراسان جنوبی هرچند برنامه‌هایی برای مقابله با شبیخون فرهنگی اجرا کرده‌اند اما واقعیت این است که در تناسب با اقدامات دشمن در مرز حوضچه‌ای مقابل اقیانوس هستند. لذا خبرگزاری فارس به عنوان تریبون نظام به پاس تلاش‌های دولت بنا دارد تهدیدهای جدی برای این استان به ویژه شهرهای مرزی را به مسئولان متذکر شود.

در همین راستا نشستن پای سخن مسئولان عالی شهرستان‌ها شنیدنی است. هرچند مجبوریم سخنان کلیشه‌ای آنان را بشنویم اما حداقل انتشار آن تلنگری خواهد بود که برخی افراد که در خواب غفلت هستند را بیدار می‌کند.

فرماندار سرایان نخستین فرمانداری بود که به سؤالات افکار عمومی پاسخ داد.

محمدعلی مهدی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با مسئله تهاجم فرهنگی اظهار کرد: مخاطبین و قربانیان اصلی شبیخون فرهنگی جوانان و نوجوانان و قشر فعال جامعه هستند.

وی رواج بی‌بندباری و فساد و توزیع و مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی را از مهم‌ترین ابزارها و مصادیق تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای غیر اسلامی و غیر اخلاقی از دیگر مصادیق تهاجم فرهنگی به شمار می‌رود.

فرماندار سرایان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شما با قربانیان تهاجم فرهنگی تماس داشته‌اید، افزود: از نزدیک با برخی از معتادان مواد مخدر که به نوعی از قربانیان تهاجم فرهنگی هستند برخورد و تماس داشتیم و بیشتر این افراد از اینکه طعمه و قربانی دسیسه‌های گران غرب قرار گرفتند، غافلند.

*کم‌کاری و نداشتن برنامه‌ مدون نسبت به تلاش‌های دشمن در تهاجم فرهنگی

مهدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که حجم سرمایه‌گذاری دشمن در پیاده کردن تهاجم فرهنگی به چه میزان بوده است، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به گسترش فساد و بی‌بندوباری، رواج مواد مخدر صنعتی و تضعیف باورهایی دینی در برخی از شهرهایی که سابقه دینی دارند، دشمن نهایت تلاش خود را به کار گرفته است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که از سوی دستگاه‌ها چه تدابیری برای کنترل و خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی اندیشیده شده است، اظهار کرد: در مقایسه با حجم تلاش‌های دشمن، برنامه عملیاتی مدون و نظارت کافی بر عملکرد دستگاه‌های فرهنگی انجام نگرفته و به صورت مقطعی کار انجام می‌شود.

*تغییر نگرش‌های غیر متعارف مردم از طریق ابزارهای فرهنگی

فرماندار سرایان با بیان اینکه در این شهرستان افراد و گروهایی به عنوان مدعیان دروغین وجود ندارند که به اغفال مردم بپردازند، ادامه داد: گروه‌های شیطان‌پرستی، رپ و راک در سرایان فعالیت ندارند و تا کنون مشاهدات عینی و گزارشی در این زمینه نداشتیم.

مهدی‌نژاد یادآور شد: مهم‌ترین بسترهای بروز ناتوی فرهنگی دشمن در این شهرستان جوانان و نوجوانان هستند که دشمن با خوب جلوه دادن توطئه‌های خود و با زیور کارهای فرهنگی و هنری، مردم به ویژه نسل جوان را در دام توطئه‌ها و دسیسه‌های خود می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه‌های سرایان در این زمینه نسبتا مطلوب است، تصریح کرد: تدابیر انتظامی و اجرایی در شهرستان به منظور مهار شبیخون فرهنگی دشمن تا حدودی کارساز بوده است.

*جلوی شبیخون فرهنگی دشمن را با ابزار انتظامی نمی‌توان گرفت

فرماندار سرایان اضافه کرد: به هیچ عنوان نمی‌شود که جلوی شبیخون فرهنگی دشمن را با ابزار انتظامی گرفت و در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن که به جنگ نرم مبدل شده باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی بر روی باورهای غیر اسلامی و نگرش‌های غیر متعارف افراد تاثیر مثبت و ارزشی گذاشت.

*لزوم اجرای برنامه‌ای مدون توسط رسانه‌ها در راستای تهاجم فرهنگی

مهدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که به نظر شما معدل عملکرد رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های خراسان جنوبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن چگونه است، افزود: در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش‌هایی صورت گرفته ولی از آنجایی که رسانه‌های استانی محدود هستند نیاز است که کار ریشه‌ای مدونی خارج از دستور کار رسانه‌ها مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول