اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سرایان خبر داد:

آغاز عملیات آمارگیری محصولات زراعی سرایان

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان از آغاز عملیات آمارگیری محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات آمارگیری محصولات زراعی سرایان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا کیانی صبح امروز در جمع کشاورزان سرایان اظهار داشت: همه ساله آمارگیری از محصولات زراعی در نیمه دوم سال انجام می‌شود.
وی افزود: امسال نیز این عملیات در سطح استان از تاریخ 14 آذر ماه آغاز تا 13 دی‌ماه ادامه دارد.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان سرایان از کلیه بهره‌برداران، کشاورزان و دهیاران خواست تا با آمار گیران جهاد کشاورزی همکاری کرده و با دادن اطلاعات واقعی ما را در برنامه‌ریزی بهتر یاری کنند.
کیانی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات کشاورزی در سرایان گفت: کمبود کود شیمیایی، نبود علوفه یارانه‌ای و گرانی علوفه در بخش امور دام و خریدهای لوله از اعتبارات ملی از اهم این مشکلات است.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و آب و خاک مساعد در منطقه گیاهان دارویی تولید شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
مدیرجهادکشاورزی سرایان ادامه داد: گیاهان دارویی جمع‌آوری شده از هفت مزرعه الگویی شامل رزماری، افسنطین، به لیمو ، نعنا  فلفلی، بادرنجبویه، مریم گلی، مرزنجوش، زوفا، انگور عربی به  استان‌های اصفهان، اراک و قم ارسال و به فروش رسید.
کیانی همچنین در بازدید از چاه موتورهای بخش سه قلعه از طرح‌های یکپارچه‌سازی و تجهیز اراضی چاه موتورهای عشق‌آباد و وحدت بازدید و آن را مورد بررسی قرار داد.
مدیرجهادکشاورزی سرایان در این بازدید با تعدادی از کشاورزان ذینفع نیز دیدار و نقطه نظرات آنها در مورد پروژه مطرح کرد و مقرر شد تا در پروژه‌های آینده مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول