اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از برگزیدگان کنکور در طبس تجلیل شد

نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشورهاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: در گذشته کشورها با ذخایر زیرزمینی، سلاح و... قدرت‌نمایی می‌کردند اما امروز نیروی انسانی به عنوان ثروت واقعی محسوب می‌شود.

نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشورهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبداله‌زاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال 1391 در طبس اظهار داشت: در گذشته کشورها با ذخایر زیرزمینی، شمش طلا، سلاح و... قدرت‌نمایی می‌کردند، اما در دنیای توسعه یافته امروز به این‌ها به عنوان ثروت نگریسته نمی‌شود بلکه نیروی انسانی به عنوان ثروت واقعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز فرد بی‌سواد جایگاهی ندارد، ادامه داد: یک انسان فهیم، توانا و عالم می‌تواند بسیار تأثیرگذار بوده و حتی دنیایی را متحول کند، ضمن اینکه توجه به تزکیه قبل از علم‌آموزی و تعلیم هم اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مؤسسه‌های خارجی برای جذب جوانان نخبه ایرانی، تصریح کرد: تعجب می‌کنم که علی‌رغم تلاش و فعالیت گسترده مؤسسه‌های خارجی برای جذب جوانان نخبه ایرانی، اما چرا مسئولان کشورمان از این موضوع غافلند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی سیر تحولات گذشته در یک نگاه گذرا مشخص می‌شود که امروز سیر تحولات علمی و بشری بسیار فشرده و سریع شده و در واقع می‌توان گفت دوران جهانی شدن و فشرده شدن زمان و مکان است که این موضوع تلاش مضاعف جوانان و مسئولان کشورمان برای عقب نماندن از قافله را می‌طلبد.

عبداله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برگزیدگان کنکور سراسری سال 1391 در طبس تصریح کرد: شهرستان طبس را فراموش نکنید و به هر شهر و دانشگاهی که برای کسب دانش رفتید به خاطر داشته باشید که در این آب و خاک رشد یافته‌اید و به هر شکلی که می‌توانید سهم و وظیفه خود را به مردم این شهرستان ادا کنید.

امام جمعه طبس نیز طی سخنانی به بیان اهمیت علم‌آموزی از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: در گذشته و حال هیچ مکتبی را نمی‌توانیم بیابیم که مانند دین مبین اسلام به تحصیل علم و دانش اهمیت اهمیت داده باشد به طوری که اسلام تحصیل علوم مورد نیاز جامعه بشری را واجب کفایی و آموختن یک ساعت علم را بهتر از 70 سال عبادت دانسته است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم بیان کرد: امروز ایران اسلامی به لطف خداوند متعال، برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و همت جوانانش در بسیاری از رشته‌های علمی به رتبه‌های قابل ارزشی در دنیا دست یافته است که این پیشرفت‌ها روز به روز سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم سه امتیاز برای انسان‌ها قائل شده است که هر فردی در صورت دست‌یابی به آن بیشترین درجه انسانیت را کسب خواهند کرد که شامل ایمان، علم و مبارزه در راه حق است که باید جوانان ما ضمن توجه به این موارد در راستای کسب آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم با اهدای لوح از منتخبان کنکور سراسری سال 1391 در طبس تجلیل شد.

علیرضا امینی با رتبه 10، صادق عطاری با رتبه 22، دانیال صادق‌پور با رتبه 62، فاطمه غلامزاده با رتبه 113، محمد علیزاده با رتبه 222، مهتاب برهمن با رتبه 444، مهدی بلغوری با رتبه 491 و علی جابری با رتبه 692 از برگزیدگان کنکور سراسری سال 1391 در طبس در رشته ریاضی فیزیک بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در رشته علوم تجربی محمدعلی احمدیان با رتبه 66، جعفر کاظمی با رتبه 167، ابوالفضل زنجانی طبسی با رتبه 339، فهیمه بیکی با رتبه 511، مریم اسماعیلی با رتبه 749، زهرا ابراهیمی با رتبه 791 و حسن باقری با رتبه 961 و در رشته علوم انسانی رسول محمدی با رتبه 71، مهدی مؤذن با رتبه 150، حسین نخعی با رتبه 202، جواد ذبیحی ثانی با رتبه 483، علی نخعی با رتبه 496، محسن عجم با رتبه 528، ابراهیم قربانی با رتبه 574، پریسا رحمانی با رتبه 609 و ایمان محمدزاده با رتبه 839 مورد تقدیر قرار گرفتند.

علاوه بر این در رشته زبان خارجه صادق عطاری با رتبه 12، علیرضا امینی با رتبه 22، دانیال صادق‌پور با رتبه 202، مینا یونسی مقدم با رتبه 370، سارا محمدی با رتبه 642، رسول محمدی با رتبه 672، سید علی قریشی با رتبه 692 و ریحانه اسدی با رتبه 774 و در رشته هنر سعیدرضا بیکی با رتبه 387، پروین صابریان با رتبه 394 و وحید اسدی مقدم با رتبه 852 تقدیر شدند.

سخنرانی مهدی شفیعی‌مقدم سرپرست دانشگاه پیام نور طبس و غلامحسین طاهری مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس و اهدای لوح تقدیر به خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال 1391 در طبس، با حضور امام جمعه طبس، نماینده مردم طبس در مجلس، سرپرست فرمانداری شهرستان طبس، جمعی از مسئولان محلی و برگزیدگان کنکور سراسری سال 1391 در طبس و والدین آنها در محل دانشگاه پیام نور طبس برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول