اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل خبر داد:

اجرای طرح کاهش طلاق در بابل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان بابل گفت: طرح کاهش طلاق در بابل آغاز به کار کرد.

اجرای طرح کاهش طلاق در بابل

محمد عموزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: این طرح به مدت سه ماه کار خود را آغاز کرد و به مدت دو ماه به شکل ثابت در دادگستری مستقر شده است.

وی افزود: بر اساس دیدگاه مراجع قضایی بابل، طلاق ارجاعی به عواملی از قبیل اعتیاد، بی‌مسئولیتی، رنج اقتصادی پایین، بیکاری و روابط نامشروع برمی‌گردد.

عموزاده بیان کرد: در این طرح مدت مشاوره از 45 دقیقه تا دو ساعت بوده و زمانی که دو طرف با دادن تعهدات لازم به مرحله سازش رسیده باشند به بهزیستی منتقل می‌شوند ولی پرونده همچنان باز و تا شش ماه تحت کنترل و پیگیری بوده و تحت نظر روانشناسان ما قرار دارند تا به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: طرح کاهش طلاق اورژانس اجتماعی بهزیستی بابل، گذشته از این که تمام بعدهای طلاق را مورد بررسی قرار می‌دهد در پیشگیری از ناهنجاری‌های بعدی، عوارض بعد طلاق و مشکلات خانوادگی ناشی از طلاق را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

عموزاده با اشاره به اینکه 43 فقره پرونده‌های ما طی این مدت به سازش ختم شده است، اذعان کرد: منظور از سازش، سازش صد درصد برای ادامه زندگی نیست بلکه روشنی ذهن بوده که یا منجر به جدایی منطقی و با استدلال زوجین و یا منجر به سازش منطقی مدت‌دار می‌شود.

وی گفت: این روشنی ذهن سبب می‌شود که زوجین با دید بازتری رجوع کرده تا بعدها مواجه با ناهنجاری و عواقب ثانوی بعد طلاق نباشند.

عموزاده بیان کرد: مسئول امور اجتماعی بهزیستی مازندران طرح کاهش طلاق را از قوی‌ترین ابعاد اورژانس اجتماعی می‌داند و با حضور در جلسات متعدد در این خصوص از نزدیک نیز در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، نوع سازش‌ها، پیگیر سازش و مدت پایداری این پرونده‌هاست.

وی بیشترین آمار پرونده‌ها را مربوط به اعتیاد و بیکاری دانست و اذعان کرد: بیشترین مصرف معتادان، شیشه و کراک بوده و کمپ تنها می‌تواند وضعیت جسمی بیمار معتاد را التیام بخشد در حالی که باید به روح و روان این بیماران توجه و درمان صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: به جای روش جلوگیری از بارداری قبل ازدواج که در مراکز بهداشت برگزار می‌شود، بهتر است آموزش مهارت‌های زندگی مشترک، اصول روابط متقابل، راهکارهای مبارزه با خشم، روش‌های همدلی و درد دل کردن را قبل از ورود به زندگی بیاموزند.

عموزاده افزود: بیشترین آمار جدایی زوجین در سن 15 تا 20 سال بوده که با دید بسته به صورت سنتی وارد زندگی مشترک شده و بعد از بلوغ عقلی از هم جدا می‌شوند، لازم است جوانان بعد از بلوغ جسمی به بلوغ روانی برسند.

وی گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری از بین پرونده‌هایی که به طرح ما واگذار و روانشناسی شد، شامل 14 درصد پرونده‌های طلاق مربوط به شهرستان بابل است که 43 درصد منجر به سازش شد،21 درصد به عدم سازش، 26 درصد منجر به طلاق، سه درصد منجر به عدم همکاری زوجین و پنج درصد در حال بررسی و در دست اقدام است.

عموزاده بیان کرد: مشاوران طرح کاهش طلاق به جای اینکه در دادگستری مستقر باشند در شبکه بهداشت مستقر شوند و مهارت‌های زندگی را به زوجین بیاموزند زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

وی گفت: ارجاع بیماران به کمپ‌ها و ارجاع به مراکز ترک اعتیاد، ارجاع به مشاوران حقوقی بر حسب نیاز و مرکز مشاوره در طیف گسترده نیز درمان با روانپزشک از دیگر اقدامات بهزیستی است.

عموزاده افزود: کسانی که مورد مشاوره در این طرح قرار می‌گیرند، کسانی هستند که صد درصد اصرار به طلاق دارند که با مشاوره روانشناسان و مددکار این طرح به سازش منجر می‌شود.

رئیس بهزیستی بابل اظهار داشت: هر ماه شش نفر از زوج‌هایی که دارای مشکل شدند را به مرکز معلولان نوشیروانی بابل هدایت می‌کنیم تا از نزدیک با دیدن زندگی این معلولان در مقابل سختی زندگی مقاوم‌تر شده و به فکر فرزندان خود در شرایط بعد از طلاق باشند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول