اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری خراسان‌‌رضوی مطرح کرد

نقش تعالیم دینی در کاهش وقوع طلاق

خبرگزاری فارس: معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی بر نقش موثر تعالیم دینی و شعائر مذهبی در کاهش پدیده ناپسند طلاق تاکید کرد.

نقش تعالیم دینی در کاهش وقوع طلاق

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام حسن فروتنی امشب در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی باخرز با اشاره به مسائل و مشکلات اجتماعی اظهار کرد: پدیده ناپسند طلاق ریشه در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گوناگون دارد که باید به درستی مورد توجه مسئولان و خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به مذموم‌بودن موضوع طلاق در شرع مقدس اسلامی گفت: متاسفانه بر اثر بروز مشکلات بین زوجین شاهد وقوع طلاق در جامعه هستیم که این مسئله امری مضموم و ناپسند است.

وی نقش تعالیم دینی و شعائر اسلامی در کاهش وقوع پدیده ناپسند طلاق را بسیار موثر دانست و گفت: در خانواده‌هایی که تعالیم دینی و شعائر اسلامی پر رنگ‌تر است شاهد بروز اختلافات و کشمکش‌های کمتر خانوادگی و در نتیجه پایین بودن میزان آمار طلاق هستیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به میزان وقوع طلاق در سطح خراسان‌رضوی گفت: هر میزان از وقوع طلاق برای جامعه ما پسندیده نیست.

وی با اشاره به آثار زیان‌بخش این پدیده نامیمون و نامبارک گفت: وقوع طلاق در جامعه، تبعات و مشکلات فراوان اجتماعی را هم برای زوجین، هم برای خانواده‌ها و هم برای فرزندان به دنبال دارد.

 فروتنی با اشاره به اقدامات گسترده و موثر دادگستری در مواجهه با پدیده طلاق گفت: بزرگان و ریش‌سفیدان می‌توانند در کنار سایر اقدامات نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول