اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

اجرای تمام پروژه‌ها باید دارای پیوست سلامت باشد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تمام پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در استان باید پیوست سلامت داشته باشند.

اجرای تمام پروژه‌ها باید دارای پیوست سلامت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور دوشنبه‌شب در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سنندج اظهار کرد: تکمیل و اجرای یک پروژه نباید تنها ملاک مسئولان و دست‌اندرکاران باشد بلکه باید ابعاد روحی و جسمانی افراد و کارگران عرصه ساخت این طرح‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

وی بر تهیه سند سلامت در استان تاکید کرد و بیان داشت: در بسیاری از استان‌های کشور پروژه‌هایی به منظور تهیه سند سلامت و با محوریت استانداری تعیین شده، ولی این امر در کردستان هنوز محقق نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در قالب این سند می‌توان پروژه‌هایی برای حل و فصل مشکلات موجود در عرصه‌ها و زمینه‌های سلامت در استان تعریف کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ابراز داشت: براساس برنامه پنجم توسعه 52 شاخص عدالت در سلامت تعیین شده که در دستیابی به این شاخص‌ها ارگان‌های مختلف سهیم هستند.

بیدارپور تعداد مساجد، سرانه ورزشی، آموزشی و غیره را از جمله شاخص‌های عدالت در سلامت ذکر کرد و افزود: برای تعیین و تهیه سند سلامت باید این شاخص‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل وجود دست‌فروش‌ها در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ما به دنبال حذف دست‌فروشان سطح استان نیستیم، اما با روش درست این کار، سلامت جامعه هم مورد خطر قرار نمی‌گیرد که باید زمینه این کار را فراهم کرد.

این مسئول ادامه داد: خودروهایی برای توزیع و فروش مواد غذایی طراحی شده که همه نکات بهداشتی در آن رعایت شده و جایگزین بسیار مناسبی برای دست‌فروشانی است که بساط خود را بر روی خیابان‌ها پهن می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: کمیته استانی ساماندهی دست‌فروشان مواد غذایی در استان باید تشکیل شود تا تصمیمات و اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

بیدارپور در پایان اذعان داشت: در این کمیته باید مکان‌یابی مشخص، اقتضای وضعیت هر شهرستان و در نظر گرفتن تسهیلات بانکی و سایر شرایط تعیین شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول