اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ناشنوایان

ناشنوایان اردبیل جشن سلامت برگزار کردند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته ناشنوایان و روز سالمندان جمعی از ناشنوایان و سالمندان استان اردبیل جشن سلامت در اردبیل برگزار کردند.

ناشنوایان اردبیل جشن سلامت برگزار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در اردبیل برگزار شد مددکار ناشنوایان استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره جبار باغچه‌بان معلم ارزشمند ناشنوایان و همچنین تلاشگران عرصه خدمت به معلولان اظهار داشت: در گام اول در رفع مشکل ناشنوایی باید خانواده‌ها آگاهی و شناخت اولیه از موضوع داشته باشند تا بتوانیم از تولد کودکان ناشنوا و کم‌شنوا جلوگیری کنیم.

احمد فداکار با بیان اینکه خدمات ارائه شده به ناشنوایان به دو شکل مستمر و غیر‌مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات مستمر ما شامل خدمات بیمه‌ای پایه و تکمیلی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، اجاره‌ بهای مسکن و واگذاری امکانات و وسایل مورد نیاز است در حالی که خدمات غیر‌مستمر شامل ثبت نام معلولان برای مسکن، پرداخت کمک هزینه دانشگاهی، پرداخت کمک هزینه خرید وسایل منزل و کمک هزینه ورزشی است.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی به عنوان حامی معلولان در خرید و تامین سمعک و باتری آن و کاشت حلزون حمایت‌های جدی را از جامعه ناشنوایان انجام می‌دهد و به یقین عمل به قانون 3 درصد سهمیه استخدامی معلولان و همچنین استفاده از ظرفیت معلولان در دستگاه‌های مختلف امری ضروری و الزامی است.

مددکار ناشنوایان استان اردبیل گفت: ما برای ناشنوایان رابطان کنکور و آزمون‌های مختلف را در نظر گرفتیم و ضمن اعزام آنها به اردوهای سیاحتی و زیارتی در قالب تسهیلات خوداشتغالی از معلولان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فداکار در خصوص فعالیت کانون ناشنوایان نیز عنوان کرد: این کانون که به عنوان یک مجموعه غیر‌دولتی و در قالب سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کند دارای وظایف و اختیارات با سرپرستی هیئت مدیره است تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

این مسئول به استعداد ناشنوایان استان در رشته فوتسال و دو و میدانی و کسب مقام‌های برتر ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: ما در سه آیتم شامل بیمه از طریق کارفرمایی، سهمیه اختصاصی به کارفرمایان و بیمه خویش‌فرمایی سعی می‌کنیم از آینده شغلی معلولان به ویژه ناشنوایان حمایت کنیم به طوری که در جبران بیمه کار‌فرمایی سعی می‌کنیم به هر اندازه که کارفرمایان معلولان را به کارگیری کنند برای آنها اعتبار و کمک هزینه در نظر گرفته شود.

مددکار ناشنوایان استان اردبیل ضرورت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در بهره‌مندی بیمه خویش‌فرمایی با تقبل 23 درصد حق بیمه از سوی بهزیستی یادآور شد و افزود: ناشنوایانی که به کاشت حلزون در سن مناسب اقدام کنند تا شش سالگی می‌توانند از نعمت گفتار بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فداکار در پایان سخنان خود به موفقیت دانشجویان ناشنوا در گذراندن مدارج تحصیلی مختلف با استفاده از لب‌خوانی اشاره کرد و اظهار داشت: ما دانشجوی کارشناسی ارشدی را داریم که در این زمینه از دانشجویان برتر دانشگاه‌های استان اردبیل است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول