اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

ارتقای سلامت جامعه در گرو تعامل ارگان‌های تاثیرگذار در سلامت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ارتقای سلامت جامعه در گرو تعامل ارگان‌های تاثیرگذار در عرصه سلامت است.

ارتقای سلامت جامعه در گرو تعامل ارگان‌های تاثیرگذار در سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی دوشنبه‌شب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سنندج اظهار کرد: هدف اصلی بحث شاخص‌های عدالت اجتماعی در تامین سلامت است که باید در راستای اجرای این شاخص‌ها تلاش شود.

وی تصریح کرد: اجرای موضوعات و برنامه‌های پیچیده و کلان که دارای بار مالی زیادی هم هست ضرورتی ندارد و باید با توجه به وضعیت استان و با تعامل موجود نهادها و ارگان‌های مرتبط بحث سلامت اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه پنجم توسعه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیقات مولفه‌های موثر بر سلامت هستند که این امر در کردستان محقق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: این مرکز تنها مختص دانشگاه علوم پزشکی نیست و تمامی دانشگاه‌های سطح استان می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

قدیمی عنوان کرد: محققان در این مرکز می‌توانند در راستای تنظیم سند سلامت استان فعالیت‌ها و اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

وی اظهار داشت: اگر تمامی ارگان‌های تاثیرگذار در سلامت همگام و در یک راستا حرکت کنند بدون شک شاهد ارتقای سلامت جامعه خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان هم تهیه سند سلامت استان را امری ضروری خواند و بیان داشت: تعیین این سند بهترین راه حل معضلات و تهدیدات عرصه سلامت است.

محمدعطا رحمانی‌آبیدر با بیان اینکه پراکندگی بیماری‌ها در هر استانی متفاوت است، افزود: پیچیدن یک نسخه واحد برای استان‌ها و کپی‌برداری از روش‌ها و برنامه‌های اعمال شده مربوط به بحث سلامت در دیگر استان‌ها یکی از بزرگ‌ترین خطاهای ممکن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستیابی به وضعیت ایده‌آل در هر جامعه‌ای نیازمند ساز و کار و برنامه‌ریزی مدون است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول