اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ساختار نظام سلامت کشور درمان‎محور است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ساختار نظام سلامت کشور بر پایه درمان‌محوری استوار شده است.

ساختار نظام سلامت کشور درمان‎محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره آموزش و ارتقای سلامت در این استان اظهار داشت: نظام سلامت کشور از ابتدا تاکنون به شکل درمان‌محوری بنیان‌گذاری شده است ولی با گذر زمان این رویکرد در حال تغییر است.

وی افزود: به میزان تعداد افراد بیمار که در درمان و مراحل بهبود خود هزینه می‌کنند و این هزینه‌ها در حوزه سلامت محسوب می‎شود به همان میزان نیز در حوزه اقتصاد و سایر حوزه‌ها هزینه متحمل می‌شود.

عنابستانی، طرح پزشک خانواده را شاه‌بیت تلاش‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: با تمام تلاش‌هایی که برای گسترش عدالت در سلامت صورت پذیرفته و شاه‌بیت آن طرح پزشک خانواده است اما هنوز در قدم‌های اول الفبای نظام سلامت قرار داریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساختار بیمه‌ها افزود: ساختار بیمه‌های کشور هنوز آن‌چنان که باید سیال و راحت نشده که هر کسی بتواند خود را بیمه کند و متاسفانه ساختار بیمه ما یک ساختار جامع و کاملی نیست.

عنابستانی، ساختار نظام درمان را یک ساختار درمان‌محور عنوان کرد و گفت: درمان‌محوری پاسخگوی نیازها نیست و باید به سمت رویکرد سلامت‌محوری برگردیم.

وی با بیان اینکه درمان آخرین راه است، اظهار داشت: این در حالی است که ما باید به مراحل قبل از درمان یعنی پیشگیری و حتی قبل از پیشگیری برسیم و سطوح سلامت را به ترتیب طی کنیم.

عنابستانی، گسترش آموزش سلامت را بسیار بااهمیت دانست و گفت: جسم سالم لازمه داشتن اندیشه سالم است و کالبد آدمی مقدمه کمال انسانی است و باید جشنواره سلامت جرقه‌ای برای ارائه سازگارترین روش‌ها در ترویج سلامت در استان باشد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول