اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری کرج:

ایجاد شهر الکترونیک چاره‌ساز بحران‌های ترافیکی است

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: ایجاد شهر الکترونیک و حرکت در مسیر آن می‌تواند در رفع بسیاری از بحران‌ها و معضلات شهری به ویژه بحران ترافیک موثر باشد.

ایجاد شهر الکترونیک چاره‌ساز بحران‌های ترافیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مهرداد فیروز‌بخت با بیان این مطلب به تاثیرات همه جانبه اجرای طرح شهروند الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد شهر الکترونیک به واسطه تاثیرگذاری چند جانبه بر مسائل و موضوعات مختلف و روزمره شهری به ویژه برای مسئولان و برنامه‌ریزان شهری اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان این که بسیاری از ترددهای روزانه تحت تاثیر رفت و آمدهای کاذب شهروندان به عرصه شهری میسر می‌شود، عنوان کرد: از جمله  ترددهای کاذب انجام اموراتی از قبیل پرداخت‌های قبوض ادارات خدمات رسان شهری از جمله آب، برق، گاز و تلفن است.

این مسئول بیان کرد: در صورتی که پرداخت‌ها به صورت الکترونیک و از طریق فضاهای مجازی مانند اینترنت انجام شود بی‌شک با کاهش حجم سفرهای درون شهری و کاهش بار ترافیکی شهر مواجه خواهیم شد.

فیروزبخت با بیان اینکه شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان است، گفت: با تحول شهرها مطالبات مردم به تبع تکنیک‌ها، سیستم‌ها و فناوری‌های روز دنیا تغییر می‌کند و این امر ضرورت ورود به حوزه‌ها تخصصی را دو چندان می‌کند.

وی، تدوین برنامه‌های ویژه به منظور رفع مسایل و نیازهای تخصصی شهر و شهروندان را مهم ارزیابی کرد و افزود: رویکرد شهرداری کرج برای اجرایی کردن طرح سراسری شهروند الکترونیک در این کلانشهر با هدف ارتقای سطح دانش شهروندان همچنین ساماندهی شهر الکترونیک صورت گرفت.

این مسئول، بحرانی بودن وضعیت ترافیکی را یادآور شد و با بیان این که، امروزه شاهد کاربرد آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای حوزه علوم و تحقیقات در زمینه ترافیک هستیم، بر بهره‌گیری مناسب از این تکنولوژی‌ها تاکید کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر انجام اقدامات حوزه حمل و نقل ترافیک منطبق با اصول مهندسی، بیان داشت: از اولویت‌های حوزه حمل و نقل ترافیک شهری طی چند سال اخیر تا کنون با توجه به نظرات کارشناسی عوامل ذیربط این حوزه، انجام اقدامات منطبق با اصول مهندسی است.

فیروزبخت با بیان اینکه در چند سال اخیر بهره‌گیری از روش و رویه‌های مهندسی ترافیک نمود بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری داشته است، گفت: برنامه‌ریزی علمی و اصولی در این حوزه بازتاب بسیار مهمی در ساختار ترافیکی شهر داشته و خواهند داشت.

وی با اشاره به اجرا طرح‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر کرج از جمله احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح، اصلاحات هندسی و نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی متذکر شد: انجام این پروژه‌های ترافیکی عمرانی از خروجی‌های انطباق طرح‌های ترافیکی با اصول مهندسی ترافیک است.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول