اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین خبر داد

پیگیری احداث پتروشیمی متانول با اشتغالزایی 2 هزار نفر در همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری احداث واحد پتروشیمی متانول با اشتغال‌زایی 2 هزار نفر در همدان خبر داد.

پیگیری احداث پتروشیمی متانول با اشتغالزایی 2 هزار نفر در همدان

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت به منظور اخذ راه حل پیرامون برخی مشکلات پیش رو اظهار داشت: با پیگیری‌ و تلاش‌های صورت گرفته این نشست مشترک آورد‌ه‌هایی را نیز برای همدان داشت که موجب اخذ دستورات مهمی در بخش پتروشیمی، کشاورزی و راهسازی برای توسعه استان شد.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت پتروشیمی دستاوردهای خوبی نصیب همدان شد، ادامه داد: دستور تأمین خوراک 74 میلیون متر مکعب اتیلن مورد نیاز شرکت پتروشیمی ابن سینا، از طریق خط لوله فرعی به طول 90 کیلومتر از خط لوله اصلی اتیلن غرب کشور یکی از این مصوبات بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: قابل ذکر است تمام اقدامات لازم برای کلنگ‌زنی این واحد اعم از مکان‌یابی، جذب سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای لازم از قبل انجام شده است.

به گفته وی، با دستور صریح وزیر نفت امکان عملیاتی شدن این پروژه مهم که محصول استراتژیک اکسید اتیلن تولید می‌کند با اشتغالزایی مستقیم 300 نفر فراهم خواهد شد.

کارخانه‌ای تأکید کرد: دستور و پیگیری احداث واحد پتروشیمی متانول با خوراک گاز طبیعی به منظور تولید پروپیلن و پلی پروپین یکی دیگر از دستاوردهای این جلسه بود که دانش فنی آن تنها در اختیار چین است.

وی افزود: این پروژه با سقف سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان، اشتغالزایی مستقیم 2 هزار نفر را در پی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد: با این اقدام این پروژه از حاشیه به متن برنامه‌های وزارت نفت برمی‌گردد.

به گفته وی، دستور اقدام براساس توافق به عمل آمده برای رفع مشکل شرکت پتروشیمی هگمتانه با هدف راه‌اندازی این واحد پتروشیمی که محصول ارزشمند PVC پزشکی تولید می‌کند، نیز اجرایی شد.

کارخانه‌ای ابراز داشت: دستور پیگیری رفع مشکل احداث پتروشیمی ملایر با تأمین 8 هزار بشکه نفت از اراک و همچنین دستور پیگیری امکان تأسیس خط لوله تولید پلی اتیلن با گرید خاص در پالایشگاه شازند به منظور رفع مشکل تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت بافتینه ملایر نیز در این جلسه انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات اخذ شده در حوزه گاز و نفت گاز پرداخت و ادامه داد: دستور گازرسانی به 96 روستای استان به مبلغ  470 میلیارد ریال از ردیف پروژه‌های مهر ماندگار یکی از مصوبات با ارزش این نشست بود که در جای خود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور مساعدت در خصوص رفع مشکلات شرکت کنترل گاز اکباتان و تسهیلات لازم برای گازرسانی به واحدهای انفرادی کشاورزی و مجتمع‌های تولیدی اعم از  دامپروری، صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای و مرغداری نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به دستور پیگیری مشکلات مربوطه به پایگاه‌های CNG که منجر به بروز مشکلاتی در سطح شهر شده است، آن را از دیگر مصوبات مهم این نشست خواند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: رفع مشکلات ناشی از تأمین نفت گاز (گازوئیل) مورد نیاز کشاورزان، پیمانکاران و واحدهای تولیدی آجر نیز از مواردی بود که دستور پیگیری آن داده شد.

وی از تأمین قیر مورد نیاز استان برای آسفالت‌ریزی و راهسازی خبر داد و گفت: در این راستا دستور تأمین 30 هزار تن قیر به صورت اقساطی در حوزه‌های راه‌ و شهرسازی، شهرداری‌ها، فرودگاه و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان داده شد.

کارخانه‌ای با اشاره به تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزی تأکید کرد: دستور تأمین مابقی سهمیه کود شیمیایی مورد نیاز استان به میزان 55 هزار تن از کل سهمیه 85 هزار تن از دیگر مصوبات بود.

وی گفت: تاکنون تنها 30 هزار تن از آن تحویل داده شده و به قیمت هر کیسه 20 هزار تومان بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اخذ مصوباتی در رابطه با واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی الوند گفت: مقرر شد با اختصاص نشاسته تولیدی این واحد برای حفاری چاه‌های نفت از تعطیلی این واحد مهم صنعتی جلوگیری شود.

وی از تأمین مواد اولیه صنایع پتروشیمی خبر داد و ابراز داشت: مقرر شد موضوع تأمین مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی با توجیه اقتصادی خارج از بورس مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول