اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

سند اشتغال همدان هرچه سریع‌تر آماده شود

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با بیان اینکه 97 درصد سند اشتغال همدان تدوین شده است، گفت: سند اشتغال استان باید هرچه سریع‌تر آماده شده و در اختیارات دستگاه‌ها قرار گیرد تا فعالیت‌ها بر اساس آن انجام شود.

سند اشتغال همدان هرچه سریع‌تر آماده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان ضمن انتقاد از پست‌بانک اظهار کرد: اگر پست‌بانک تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت نکند به دستگاه‌های بخش دولتی نامه می‌زنیم تا پول و سرمایه خود را از پست‌بانک بردارند و من ذهنیت خوبی نسبت به پست ‌بانک ندارم.

وی افزود: گاهی اوقات مردم به سمت مدیران نمی‌آیند اما این بیانگر مشکل مدیران نیست بلکه مردم از ما ناامید شده‌اند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مدیران باید با دارا بودن فکر و پیشنهادات جدیدی در زمینه اشتغال در کارگروه حضور پیدا کرده و سند اشتغال استان نیز باید هرچه سریع‌تر آماده شده و در اختیارات دستگاه‌ها قرار گیرد تا فعالیت‌ها بر اساس آن انجام شود و هم‌اکنون نیز 97 درصد سند اشتغال استان تدوین شده است.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها باید به طور مشخص برنامه و امکانات خود را برای ایجاد اشتغال اعلام کند و برنامه‌های اعلام شده با سند اشتغال هماهنگ باشد.

آزاد ادامه داد: هم‌اکنون مهم‌تر از ایجاد اشتغال، وظیفه ما حفظ اشتغال موجود است که در این راستا باید مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان احصا و در کارگروه اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یک سری طرح‌های نیمه‌تمام در استان وجود دارد که باید مجدداً توسط مدیران پویا و زنده شوند، چرا که اشتغال این نیست که بیاییم و فقط آمار ارائه کنیم، مدیر باید اهل ریسک باشد وگرنه مدیر نیست.

استاندار همدان افزود: مدیران از خود مایه گذاشته و از اختیارات خود استفاده کنند، چراکه تمام مشکلات مربوط به باک‌ها و مسائل مالی نیست، بلکه برخی مشکلات به سیستم مدیریتی بخش در کارخانه و واحدهای تولیدی برمی‌گردد.

وی در پایان تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله و زدودن تحریم‌ها است که به این منظور باید هرچه سریع‌تر پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان شکل گرفته و دستگاه‌های عضو ساختمان اداری آن را تهیه کنند و امروز نیاز ما به صنعت کاربر بیش از صنعت سرمایه‌بر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز گفت: سهمیه مشاغل خانگی از ابتدای طرح تاکنون 50 میلیارد تومان و طرح‌های صادر شده از ابتدا تاکنون 18 هزار و 500 طرح است.

مسعود اقلامی افزود: طرح‌های اداری و ریالی صندوق توسعه ملی کشور شامل 28 طرح با تسهیلات 506 میلیون یورو، معادل 81 میلیون دلار و معادل ریالی یک هزار و 202 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: مانده اعتباری بنگاه‌های زودبازده استان 188 میلیارد تومان است که امسال 563.038 میلیارد ریال بانک‌ها در این زمینه تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده تاکنون 10 میلیارد تومان یارانه به طرح‌ها پرداخت شده است.

وی تعداد اشتغال در بخش صنعت را 4 هزار و 789 نفر، در بخش کشاورزی 4 هزار و 854 نفر، در بخش خدمات 4 هزار و 842 نفر، در بخش مسکن 17 هزار و 877 نفر عنوان کرد و افزود: در بخش مشاغل خانگی 23 میلیارد و 458 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که 46 درصد کل پرداخت‌ها است.

اقلامی در پایان میزان تعهد اشتغال دستگا‌ه‌های اجرایی استان در سال 91 را 63 هزار و 20 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون زمینه اشتغال 32 هزار و 362 نفر فراهم شده که 51 درصد از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول