اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بودجه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری:

اشتغال‎محور بودن برنامه‎ها در کشور نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل بودجه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: اشتغال‎محور بودن برنامه‎ها به عنوان یک اولویت مهم در طراحی‎ها، برنامه‌ریزی‎ها و فعالیت‎های کشور باید نهادینه شود.

اشتغال‎محور بودن برنامه‎ها در کشور نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسین آرامی ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: در اولویت‎بندی طرح‎ها باید پروژ‎ه‎های اشتغال‏زایی مشخص شود؛ برخی پروژه‎ها در زمان اجرا و برخی در زمان بهره‎برداری اشتغال‎زا هستند و برخی دیگر نیز جریان‎سازند.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‎گذاری در استان بوشهر ادامه داد: همچنین روند سرمایه‎گذاری در این استان با ظرفیت‎های بالا نیز باید به گونه‎ای سازماندهی شود که سرمایه‎گذاران حداقل زمان را برای سرمایه‎گذاری طی کنند.

آرامی افزود: آیین‎نامه‎ای با فرصت زمانی و مجرای مشخص برای متقاضیان طرح‎های صنعتی تدوین شده که بر اساس آن همه هماهنگی‎ها از مسیر دستگاه مربوطه انجام می‎شود، ضمن اینکه از زمان مشخصی برای تسهیل و تسریع در روند سرمایه‎گذاری برخوردار است و اراده مدیریتی در استان بوشهر توانایی ساماندهی این امر را دارد.

مدیرکل بودجه منطقه‎ای معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری یادآور شد: اولویت ما در زمینه اشتغال، حفظ اشتغال فعلی است و برنامه‎ها و اقدامات در حوزه اشتغال باید بر همین مبنا باشد و ایجاد فرصت‎های شغلی در استان به گونه‎ای باشد که فراز و فرودها در اجرای طرح‎های پارس جنوبی اشتغال را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی تصریح کرد: تلاش می‎شود در سطح ملی در تدوین الگوی اسلامی تعریف مشخصی از اشتغال شود و می‎خواهیم بر اساس آن طوری برنامه‎ریزی کنیم که در عین بومی بودن با نرم‎های بین‎المللی تطبیق داشته باشد.

آرامی گفت: تقویت گروه‎های صنعتی در رونق سرمایه‎گذاری و پیامد اشتغال بسیار مؤثر است و در گذشته چند گروه موفق صنعتی در استان بوشهر داشتیم که باید آنها را در حوزه‎های مختلف تکثیر کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‎هایی که به شکل‎گیری گروه‎های صنعتی و تقویت و استمرار فعالیت این گروه‎ها کمک می‎کند باید با جدیت در دستور کار مدیران استان بوشهر قرار گیرد.

آرامی ادامه داد: در برنامه پنجم کل سرمایه‎گذاری که برای اشتغال دیده شده بود 20 درصد از منابع عمومی بود و باقی تجهیز منابع از سایر طرق از جمله سرمایه‎گذاری خارجی، سرمایه‎گذاری مستقیم، جذب منابع بانکی و آورده متقاضیان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تدوین منابع لازم در شورای عالی اشتغال از ماموریت‎های ماست که اصل سرمایه‎گذاری حدود 80 درصد از بودجه عمومی است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول