اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسایل اجتماعی:

اعتماد به نفس با عزت نفس اشتباه گرفته نشود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسایل اجتماعی در مازندران گفت: بسیاری از اوقات، اعتماد به نفس با عزت نفس اشتباه گرفته می‌شود.

اعتماد به نفس با عزت نفس اشتباه گرفته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همزمان با برگزاری هفته نیروی انتظامی، نشست تخصصی مشاوران و مددکاران نیروی انتظامی در مازندران برگزار شد.

ماریا حاجی‌نژاد کارشناس ارشد روانشناسی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران بعدازظهر امروز در نشست تخصصی مشاوران و مددکاران نیروی انتظامی از سری برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه نیروی انتظامی در مصلای جمعه مرکز استان مازندران اظهار داشت: تشخیص درست، نخستین مرحله در روند مشاوره است.

کارشناس ارشد روانشناسی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: تشخیص صحیح در مشاوره از یک تا چند جلسه به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه پس از تشخیص صحیح، 70 درصد از مشاوره به درستی انجام شده است، متذکر شد: نقش اعتماد به نفس و کمبود آن در بسیاری از مشاوره‌هایی که انجام داده‌ایم مشاهده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی  از موارد مشاوره‌های قبل از ازدواج دیده‌ایم که زوج مناسب یکدیگر نیستند، تصریح کرد:‌ اما در این رابطه، یکی از افراد به دلیل کمبود اعتماد به نفس و با علم به اینکه می‌داند طرف مقابل به دردش نمی‌خورد، اقدام به این ازدواج می‌کند.

وی یادآور شد: بسیاری از اوقات، اعتماد به نفس با عزت نفس اشتباه گرفته می‌شود.

حاجی‌نژاد با اشاره به اینکه گاهی بین اعتماد به نفس و داشته‌ها و نداشته‌های افراد در زندگی، ارتباطی وجود ندارد، گفت: برخی افراد در اثر کمبود اعتماد به نفس ممکن است دست به خودکشی بزنند.

کارشناس ارشد روانشناسی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اذعان داشت: برای مداخله و درمان این موضوع، تکنیک‌های بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مقایسه اجتماعی باید جزئیات را هم در نظر گرفت، افزود:‌ صرف مقایسه اجتماعی با بالاتر از خود، اشتباه است اما مقایسه همراه با رقابت مشکلی به وجود نمی‌آورد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول