اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

سهم گمرکات آذربایجان‌غربی در صادرات کالا 93 درصد است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سهم گمرکات آذربایجان‌غربی در صادرات کالا 93 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد دارد.

سهم گمرکات آذربایجان‌غربی در صادرات کالا 93 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبادالله اکبری عصر شنبه در جلسه هماهنگی روز ملی صادرات در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شش ماه سال جاری 721 هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی صادر شده است.

وی ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرکات آذربایجان‌غربی را 251 میلیون دلار اعلام کرد که 37 درصد افزایش یافته است.

اکبری به صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی استان نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدت 19 هزار تن کالا به ارزش 18 میلیون دلار از بازارچه‌های استان صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین در این مدت 4 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیون دلار به صورت چمدانی از استان خارج شده است.

وی افزود: روغن‌های معدنی قیری، سیب تازه، انواع آب‌میوه، بستنی، سیمان، هندوانه و کولرهای آبی از عمده کالاهای صادره از استان است.

اکبری تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان حمایت از صادرات است و ما باید علاوه بر تداوم وضعیت موجود به دنبال یافتن مشتریان جدید نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ورود به بازارهای کشورهای هدف یکی از راهکارهای توسعه صادرات است و در این راستا از واحدهایی که صادرات محور هستند و می‌توانند در تحرک اقتصادی جامعه نقش ایفا کنند، حمایت می‌کنیم.

اکبری در عین حال خاطرنشان کرد: توسعه شهرک‌ها، نواحی و زیرساخت‌های صنعتی، معدنی و تجاری، حمایت از ایجاد صنایع نوین، برنامه‌ریزی راهبردی صنعتی، معدنی و تجاری در سطح استانی، تقویت فرهنگ عمومی جامعه در زمینه مصرف تولیدات داخلی، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، برنامه‌ریزی راهبردی صنعتی، معدنی و تجاری در سطح ملی از جمله اولویت‌های محوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول