اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

در گچساران یک مورد هم قطعی آب نداشته‌ایم

خبرگزاری فارس: مجری طرح آبیاری دشت لیشتر از سد کوثر گچساران با اشاره به تلاش‌های مجموعه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و گچساران گفت: امسال در این شهرستان حتی یک مورد هم قطعی آب نداشته‌ایم.

در گچساران یک مورد هم قطعی آب نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آرش مصلح امروز در جلسه بررسی مشکلات برخی پروژه‌های آبرسانی و هماهنگی سفر معاون وزیر نیرو برای بازدید از سد کوثر گچساران اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد از جمله دستگاه‌هایی بوده که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای را تقدیم مردم این استان کرده است.

تلاش ویژه وزارت نیرو در آبرسانی کامل سد کوثر به گچساران در سال تولید ملی

وی با اشاره به پروژه آبرسانی سد کوثر به گچساران افزود: این پروژه از جمله پروژه‌‌هایی است که به دست مبارک مقام معظم رهبری کلنگ‌زنی شد که در حال حاضر در حال بهره‌برداری قرار گرفته است.

مصلح طول مسیر این پروژه را 40 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: چهار مخزن ذخیره با حجم‌های 20 هزار متر مکعب‌، 2 هزار و 500 متر مکعب، ایستگاه حفاظت کا‌تدیک، ساختمان‌های بهره‌برداری، ساختمان‌های کلر‌زنی، 30 کیلومتر جاده دسترسی، 35 کیلومتر خط انتقال برق از جمله عملیات‌های اجرا‌شده در این پروژه ملی است.

مجری طرح آبیاری دشت لیشتر از سد کوثر ابراز داشت: این پروژه در سفر چهارم هیئت دولت توسط وزیر نیرو همراه با پیام رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و آب این سد وارد شبکه انتقال و توزیع آب گچساران شد.

مصلح با بیان اینکه مردم گچساران انتظار دارند از آب سد کوثر در منازل خود استفاده کنند، گفت: احساس ما این است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این رویداد مهم یعنی آبرسانی به تمام منازل گچساران عملیاتی شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید با طراوت، درایت و تدبیر از محل‌های خاص در برطرف کردن مشکلات تلاش کرد، بیان داشت: درست است که در گچساران رسم شده که همه کارها بر دوش نفت باشد اما در حوزه آب که حوزه زندگی بوده و بخشی از مردم این شهرستان نیز از خانواده صنعت نفت هستند، کمک مالی نفت می‌تواند گره‌گشا باشد.

مصلح تصریح کرد: در زمینه تکمیل پروژه آبرسانی کامل از سد کوثر به گچساران و برطرف کردن موانع این طرح از جمله رینگ مخازن، شرکت نفت گچساران می‌تواند بخشی از اعتبار مورد نیاز را تأمین کند.

مجری طرح آبیاری دشت لیشتر گچساران از سد کوثر با بیان اینکه سالانه 14 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی سالم از این خط به گچساران و 22 روستای مسیر این سد منتقل می‌شود، گفت: این سد برای تأمین آب شرب جمعیت 100 هزار نفری تا جمعیت 160 هزار نفری مناسب است.

کیفیت آب شرب گچساران بالاتر از سال‌های گذشته است

مصلح با بیان اینکه در شرایط کنونی وزارت نیرو دارای بیشترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور است، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و حجم بالای پروژه‌های وزارت نیرو، کمک شرکت نفت می‌تواند گره‌گشا باشد تا این پروژه در مدت زمان کمتری به بهره‌برداری کامل برسد.

مجری طرح آبیاری دشت لیشتر گچساران از سد کوثر خطاب به نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند از مجموعه آب و فاضلاب استان و گچساران تشکر کرده و اعلام می‌کنم امسال در گچساران یک مورد قطعی آب نیز وجود نداشته است.

مصلح خاطرنشان کرد: کیفیت آب شرب کنونی این شهرستان به مراتب بالاتر از سال‌های گذشته بوده و تلاش مجموعه وزارت نیرو بر افزایش این کیفیت است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول