اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز طرح همیار پلیس

300 هزار دانش آموز لباس همیار پلیس به تن کردند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از حضور 300 هزار دانش آموز این استان در طرح همیار پلیس و در اجرای قانون راهنمایی و رانندگی خبر داد.

300 هزار دانش آموز لباس همیار پلیس به تن کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین غلامی ظهر امروز در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک با بیان اینکه طرح فرهنگ یاران ترافیک از سال گذشته در استان اصفهان اجرایی شد، اظهار کرد: افزایش آموزش ترافیک توسط معلمان مدارس از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه امسال برای اجرای این طرح در استان اصفهان 800 معلم انتخاب شدند، افزود: 50 نفر از معلمان استان به عنوان بازرس کنترل نامحسوس انتخاب شدند.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه 300 هزار دانش آموز همیار پلیس شدند، تصریح کرد: شعار امسال ناجا در هفته نیروی انتظامی سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تذکرات همیاران پلیس در نوروز امسال سبب کاهش پنج تا شش درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی این استان شده است، گفت: این افراد می‌توانند با متخلفان برخورد قانونی و بعد آنها را جریمه کنند.

غلامی به اهداف همیار پلیس اشاره کرد و گفت: ارتقا‌ء سطح فرهنگ ایمنی در ترافیک، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری بین دانش آموزان، کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی از اهداف اجرای طرح همیار پلیس در مدارس است.

وی اضافه کرد: از امروز فعالیت همیاران پلیس آغاز می‌شود و آنها موظف هستند که مراقب رفتار رانندگی والدین خود و رانندگان سرویس مدارس باشند.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان چهار پارک آموزشی ترافیک وجود دارد، افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان بازدید دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و پیش دبستانی‌های این استان از این مراکز را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه به تفاهمنامه همکاری بین ناجا و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح همیار پلیس اشاره و تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه کودکان پیش دبستانی و دانش آموزان ابتدایی به عنوان همیار یکم، دوم و سوم پلیس انتخاب می‌شوند.

غلامی با بیان اینکه بر اساس این تفاهمنامه دانش آموزان مقطع راهنمایی به عنوان پلیس یار جوان انتخاب می‌شوند، گفت: همیاران پلیس باید از والدین خود هنگام سفر مراقبت و اجازه انجام تخلفات را به آنها ندهند و تذکر دهند که سبقت و سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول