اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

پلیس فتا ترفندهای پیچیده دشمنان را خنثی کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: تشکیل پلیس فتا و پیشرفت روزافزون در این بخش، موجب خنثی شدن ترفندها و توطئه‌های پیچیده دشمنان نظام در مناطق مختلف کشور شده است.

پلیس فتا ترفندهای پیچیده دشمنان را خنثی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در جمع نیروهای مسلح همدان که به مناسبت آغاز هفته ناجا برگزار شد، تصریح کرد: امنیت یکی از مؤلفه‌های مؤثر و لازمه پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مفهوم امنیت با گذر زمان و پیچیدگی جوامع تغییر کرده است، اظهار داشت: پیشتر برای سرقت باید از محل نفوذ خانه، مغازه یا بانکی آن هم با برنامه‌ریزی گسترده سرقت می‌شد ولی هم‌اکنون به راحتی در منزل شخصی تنها با اینترنت می‌توان حساب بانکی فردی را تخلیه یا جابه‌جا کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: قبلاً برای منهدم کردن کشوری از تجهیزات نظامی استفاده می‌شد ولی در عصر کنونی بدون بهره‌گیری از تجهیزات نظامی و تنها با ایجاد نارضایتی، نافرمانی مدنی و ناامید کردن مردم به خدمات صورت گرفته می‌توان امنیت کشوری را به مخاطره انداخت.

وی با تأکید بر توجه به فضای عمومی جامعه افزود: برای حفظ مرزهای جغرافیایی تنها استفاده از ابزار نظامی کافی نیست بلکه باید توجه به فضای عمومی جامعه در اولویت قرار گیرد.

آزاد با اشاره به تغییر مفهوم امنیت و ضرورت تامین امنیت مردم، گفت: باید نوع نگاه و رویکردها تغییر کند به همین منظور و برای دست‌یابی به این هدف تشکیل پلیس فکری امری ضروری است.

وی ایجاد پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) را نمونه‌ای از پلیس فکری برشمرد و اظهار داشت: پلیس فکری می‌تواند با انجام کارهای علمی و کارشناسی شده از بروز ناامنی جلوگیری کند.

استاندار همدان گفت: تشکیل پلیس فتا و پیشرفت روزافزون در این بخش، موجب خنثی شدن ترفندها و توطئه‌های پیچیده دشمنان نظام در مناطق مختلف کشور شده است.

وی همدان را از امن‌ترین استان‌های کشور برشمرد و گفت: با وجود قرار گرفتن این استان در مسیر ارتباطی استان‌های مرکزی و شرقی بخشی از ناامنی از سایر مناطق به این منطقه منتقل می‌شود.

آزاد داشتن امکانات و تجهیزات را از دیگر ملزومات برقراری امنیت ذکر کرد و اظهار داشت: مجموعه فعالان نیروی انتظامی باید در عصر کنونی با تکنولوژی روز جهان آشنا شوند.

وی در پایان سخنانش مجهز شدن به سلاح ایمان و اخلاق را از دیگر مؤلفه‌های مؤثر در ایجاد امنیت برشمرد و بر داشتن اخلاق حسنه در برخورد با شهروندان و جدیت در برخورد با مجرمان تأکید کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول