اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش قزوین:

25 درصد دانش‌آموزان قزوینی از سرویس مدارس استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: بیش از 25 درصد دانش‌آموزان استان قزوین از سرویس مدارس استفاده می‌کنند که این نشان‌دهنده استقبال مطلوب خانواده‌های آنان از این خدمات است.

25 درصد دانش‌آموزان قزوینی از سرویس مدارس استفاده می‌کنند

حاتم قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بیش از 25 درصد دانش‌آموزان قزوینی از سرویس مدارس استفاده می‌کنند که این آمار بیانگر استقبال مطلوب دانش‌آموزان و والدین آنان از سرویس مدارس است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار دانش‌آموز در مدارس استان قزوین تحصیل می‌کنند، ابراز کرد: طبق آمار بیش از 25 درصد از این دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند که در این راستا مسئولان این استان برای ساماندهی خدمات سرویس‌دهی مطلوب به آنان تلاش می‌کنند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین ادامه داد: کارگروه ماده 18 برای ساماندهی خدمات سرویس‌دهی مدارس تشکیل شد تا مسئولان مربوط با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب خدمات مفیدی به دانش‌آموزان ارایه دهد که بتواند رضایت آنان و والدینشان را کسب کند.

قاسمی با اشاره به اینکه قراردادهای رانندگان سرویس مدارس در سال‌های گذشته ثبت نمی‌شد، اذعان کرد: به همین دلیل آمار دقیق و درستی از خدمات سرویس‌دهی توسط رانندگان به دانش‌آموزان و همچنین استفاده دانش‌آموزان از خدمات سرویس مدارس را در استان قزوین نداریم.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه کارگروه ماده 18 برای ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی 90-91 تشکیل شده، ابراز کرد: در این راستا رانندگان سرویس مدارس که هر نوع خدمات سرویس‌دهی به دانش‌آموزان را ارایه می‌دادند در سال تحصیلی گذشته موظف شدند قراردادهایشان را به صورت مکتوب و قانونی ثبت کنند و بر این اساس اطلاعات و آمار دقیقی از ارایه خدمات آنان داریم.

بیش از 20 هزار دانش‌آموز شهری از سرویس مدارس استفاده کردند

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه 20 هزار و 336 نفر از دانش‌آموزان شهری از سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته استفاده کردند، اظهار کرد: 5 هزار و 697 نفر از دانش‌آموزان روستایی نیز از این خدمات استفاده کردند که این آمار بیانگر استفاده بیش از 25 درصد دانش‌آموزان قزوینی از سرویس مدارس است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 2 هزار و 611 وسیله نقلیه اعم از مینی‌بوس، اتوبوس و سواری تعداد خودروهای شهری در سال گذشته بوده، بیان کرد: 426 وسیله نقلیه دیگر تعداد خودروهای روستایی استان قزوین است که در ارایه خدمات سرویس‌دهی به دانش‌آموزان فعالیت کردند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه وظیفه شناسایی و تأیید رانندگان توسط مدیران مدارس و مشارکت والدین دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، ابراز کرد: رانندگان باید مهارت رانندگی، قوانین راهنمایی و رانندگی، عقاید و اعتقادات مذهبی و شئونات اسلامی را به خوبی در سرویس‌دهی مدارس رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کارگرو ماده 18 دو نوع فرم الف و ب را در اختیار رانندگان سرویس مدارس قرار می‌دهد، اذعان کرد: فرم الف معرفی رانندگان سرویس مدارس به سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی است و فرم ب معرفی آنان به شرکت‌هایی است که زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین اضافه کرد: برخی از رانندگان سرویس مدارس به صورت مستقیم با سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی و برخی دیگر با شرکت‌ها قرارداد منعقد می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت‌ها نیز باید مجوز مربوط را از این سازمان کسب و زیر نظر سازمان فوق فعالیت کنند، در غیر این صورت مورد تأیید کارگروه ماده 18 و سازمان مربوط نیست و در صورت فعالیت شرکت‌های غیر معتبر با تخلفات آنان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول