اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تأکید کرد

تبدیل کتابخانه‌های مدارس خوزستان به کتابخانه عمومی

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان خواستار واگذاری کتابخانه‌های موجود در مدارس به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و تبدیل آنها به کتابخانه عمومی شد.

تبدیل کتابخانه‌های مدارس خوزستان به کتابخانه عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: کتابخانه‌های ساخته شده برای مدارس در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گیرند.

وی افزود: به جای صرف هزینه‌ها در ساخت و ساز فضاهای کتابخانه‌ای جدید،‌ بهتر است هزینه‌ها را به سمت تجهیز فضاهای موجود سوق دهیم.

حجازی با بیان اینکه در حال حاضر تنها پنج مدرسه در استان کتابخانه‌های خود را به کتابخانه عمومی تبدیل کرده‌اند، گفت: نزدیک به 200 کتابخانه سال گذشته برای مدارس احداث شد که یک درب آن به سوی خارج از مدرسه باز می‌شود که این فضاها می‌توانند در خارج از زمان فعالیت مدرسه،‌ به عنوان کتابخانه عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش باید در این هفته با اعلام فراخوان، از معلمان علاقمند به کتابداری، ثبت نام به عمل آورد و دوره‌ای در قالب ضمن خدمت برای آنان برگزار کند.

وی‌ ادامه داد:‌ برای آموزش شیوه‌های مطالعه به دانش‌آموزان و نگه‌داری از کتابخانه‌های موجود،‌ این دوره برای آموزش معلمان و آشنایی آنان با کتابداری لازم است.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان با اشاره به فضاهای مطالعه به وجود آمده در اماکن عمومی از جمله سالن‌های انتظار و اتوبوس‌ها،‌ تأکید کرد: باید فضای کتابخوانی را در اماکن عمومی گسترش دهیم.

وی به نقش رسانه‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: ‌رسانه ملی و مطبوعات نقش اساسی را در فرهنگ سازی کتابخوانی در استان دارند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول