اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی یزد:

آتش‌نشانی یزد به بیش از 110 نیروی دیگر نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به کمبود نیروی آتش‌نشان بر اساس استانداردها گفت: بر اساس استانداردهای تعریف شده اکنون با کمبود 110 نیرو مواجه هستیم.

آتش‌نشانی یزد به بیش از 110 نیروی دیگر نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد میرجلیلی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشان با تقدیر از تلاش‌ رسانه‌های یزد در راستای آگاهی‌رسانی به مردم و تعامل بسیار خوب با آتش‌نشانی اظهار داشت: این تعامل به طور قطع ارتقای ضریب امنیت و کاهش حوادث را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های روز آتش‌نشان افزود: روز هفتم مهرماه از پیشکسوتان آتش‌نشانی تجلیل می‌شود و طی مراسم ویژه‌ای درجات کارکنان واجد شرایط دریافت درجه به آنها اعطا می‌شود.

میرجلیلی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری سه پروژه در این روز خبر داد و بیان کرد: از پروژه خرید تجهیزات هیدرولیک مربوط به امور تصادفات و نجات افراد که با اعتبار 165 میلیون تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران و فرمانداری یزد تامین شده است، رونمایی می‌شود.

وی همچنین از رونمایی از تجهیزات ورزشی ایستگاه‌های ورزشی سازمان آتش‌نشانی یزد با اعتبار 200 میلیون ریال خبر داد و افزود: این تجهیزات از سازندگان استان یزد خریداری شده و به واسطه خرید داخل استانی، 50 درصد کاهش هزینه در این زمینه داشته‌ایم.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود از غبارروبی گلزا شهدا و شرکت کلیه کارکنان اداری و عملیات آتش‌نشانی یزد در مراسم عبادی و سیاسی نمازجمعه خبر داد.

وی یادآور شد: در روز هشتم مهرماه نیز مانور آموزشی و عملیاتی اطفای حریق در بازار به منظور رفع مشکلات اطفای حریق بازار در بازار شاهزاده فاضل یزد برگزار می‌شود.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو مورد حریق خطرناک در بازار یزد اتفاق افتاد و به رغم مهار سریع آتش توسط نیروهای آتش‌نشانی، به نظر می‌رسد بازاریان در این زمینه توجیه نیستند به همین دلیل مانوری به منظور آمادگی آنها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آمار حوادث رخ داده در سال جاری در شهرستان یزد عنوان کرد: امسال 734 مورد آتش‌سوزی و 360 مورد حادثه در یزد اتفاق افتاد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، 83 نفر از این حوادث نجات یافتند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: 318 مورد حریق معابر و گذرگاه‌ها، 62 مورد حریق فضای سبز و کشاورزی، 106 مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه و 110 مورد نیز حریق منزل در سال جاری رخ داد.

وی همچنین از ارائه آموزش به مدارس و مهدکودک‌ها در طول یک‌سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا کارشناسان آموزش آتش‌نشانی یزد به 170 مرکز مراجعه کرده و هزار و 700 نفر را تحت آموزش قرار دارند.

میرجلیلی میزان این آموزش‌ها در ادارات و پادگان‌ها را نیز 35 مورد با پوشش 11 هزار و 300 نفر و در پارک‌ها و معابر و مساجد، 7 هزار نفر اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ابتدای سال تعداد آتش‌نشانان یزد 122 نفر بود که اکنون این تعداد به 112 نفر رسیده زیرا 10 نفر از آتش‌نشانان بازنشست شدند اما هیچ نیرویی تاکنون جایگزین آنها نشده است.

میرجلیلی اظهار داشت: ما درخواست 21 نیرو داده‌ایم اما هنوز مراحل مصاحبه، گزینش و استخدام آنها طی نشده است که از مسئولان امر می‌خواهیم در این زمینه تسریع کنند.

وی ادامه داد: شهرستان یزد در حال حاضر 9 ایستگاه آتش‌نشانی دارد که ایستگاه شماره 10 نیز هم‌اکنون در منطقه آزادشهر در حال احداث است.

میرجلیلی با بیان اینکه دو استاندارد برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی تعریف شده است، افزود: بر اساس استاندارد اول، به ازای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد شود که در این زمینه با احداث ایستگاه دهم، به حد استاندارد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد دوم که بر اساس مساحت تعریف شده است، با توجه به پراکندگی شهر یزد، به دو ایستگاه دیگر نیازمندیم که این دو ایستگاه باید در منطقه آزادشهر و یادآوران در نزدیکی‌های دخمه احداث شود.

میرجلیلی در مورد نیروهای آتش‌نشان نیز عنوان کرد: اکنون تنها نیمی از نیروهای مورد نیاز بر اساس استانداردهای تعریف شده را در اختیار داریم و برای رسیدن به استاندارد، به 110 نیروی دیگر نیاز داریم.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولانی که باید اقدام به صدور مجوز برای استخدام نیرو در این سازمان کنند، با توجه به خطیر بودن مسئولیت آتش‌نشانی در اسرع وقت مجوزهای لازم را صادر کنند.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود، مهم‌ترین و فاجعه‌آمیزترین اتفاق سال گذشته در یزد را انفجار در فولاد غدیر اعلام کرد که در پی آن 19 نفر جان باختند.

وی افزود: اگر اقدامات پیشگیرانه اولیه در این واحد رعایت شده بود، شاید تعداد تلفات بسیار کمتر از این بود.

به گزارش فارس، هفتم مهرماه به مناسبت شهادت چند تن از نیروهای آتش‌نشان در پالایشگاه آبادان در سال 1359، به نام روز آتش‌نشان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول