اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کشورهای دنیا در چشم‌انداز 2020 گردشگری را هدف‌گذاری کرده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در چشم‌انداز 2 هزار و 20 میلادی برای تأمین بودجه دولت‌ها بخش گردشگری را هدف‌گذاری کرده‌اند.

کشورهای دنیا در چشم‌انداز 2020 گردشگری را هدف‌گذاری کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، هادی قوامی بعد از ظهر امروز در جمع محققان بخش فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی گفت: دورنمای این دولت‌ها در این است که تا هشت سال آینده بخش زیادی از بودجه خود را از محل گردشگری تأمین کنند.

وی افزود: این در حالی است که به بخش گردشگری در کشور که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده، کمتر توجه شده است.

قوامی تصریح کرد: بخش گردشگری در کشور در صورت توجه قادر به تأمین بخش قابل توجهی از بودجه کشور است.

وی اظهار کرد: اکنون کشور بیشتر وابسته به اقتصاد تک محصولی نفت بوده و برای خروج از این اقتصاد نیازمند توجه به بخش‌هایی مثل گردشگری، گیاهان دارویی، صادرات و ... است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مزیت‌های بخش‌هایی مثل گیاهان دارویی در کشور مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار امیدواری کرد با ایجاد مراکز تحقیقاتی چون فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی، نگاه‌ها نسبت به اقتصاد این بخش تغییر کند.

وی در عین حال با اشاره به اینکه بعضاً برخی از گیاهان با این تصور که هرز هستند، از سوی مردم دفع می‌شود، افزود:

خراسان‌شمالی از تنوع گیاهان دارویی زیادی برخوردار بوده لیکن برداشت گیاهان به صورت سنتی بوده در حالی که این داروهای گیاهی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

قوامی تصریح کرد: امید می‌رود تا با برگزاری همایش‌هایی چون فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در استان اهمیت گیاهان دارویی به صورت علمی بررسی و ارائه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 120 میلیون دلار صادرات از خراسان‌شمالی صورت گرفته است، گفت: البته باید به سمتی برویم تا گیاهان دارویی نیز بتواند سهم خودش را در سبد صادراتی استان ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کنار این‌گونه اقدامات باید به مسئله کارآفرینی و ایجاد واحدهای فرآوری به منظور اشتغال‌زایی در استان نیز توجه شده تا گیاهان دارویی به جایگاه خود دست یابند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول