اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فعالیت 27 استخر و مزرعه پرورشی

سالانه 160 تن ماهی قزل‌آلا در بردسیر تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در مجموع 27 استخر و مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که سالانه 160 تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌کنند.

سالانه 160 تن ماهی قزل‌آلا در بردسیر تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، حمیدرضا ارجمند پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم صید ماهی قزل‌آلا در بردسیر با اشاره به قابلیت‌های شهرستان در حوزه شیلات اظهار داشت: 300 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق با دمای آب 12 تا 16 درجه در شهرستان بردسیر وجود دارد که بهترین دما برای پرورش ماهی است.

وی با بیان اینکه ماهیان گرمابی در بهار و تابستان و ماهیان سردآبی و قزل‌آلا طی سال در شهرستان پرورش داده می‌شوند، افزود: یک واحد تکثیر بچه‌ماهی در لاله‌زار تأسیس شده که قابلیت تکثیر 3 میلیون قطعه بچه ماهی در سال را دارد.

ارجمند تصریح کرد: چهار رودخانه دائمی شهرستان قابلیت پرورش ماهی را دارند و علاوه بر این ظرفیت‌ها، استخرهای ذخیره آب نیز محل خوبی برای این کار بوده و پرورش ماهی در استخرها موجب غنی شدن آب کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداران حوزه شیلات شهرستان بردسیر 50 نفر هستند، بیان کرد: همچنین دو واحد پرورش ماهی در قفس در آب بندها و سدهای سنگی سیمانی در شهرستان فعال است و این اقدامات، اشتغالزایی و تولید را در شهرستان به دنبال داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با بیان اینکه ماهیان پرورشی در سطح شهرستان و استان توزیع می‌شود، افزود: در مجموع 27 استخر و مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که سالانه 160 تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌کنند.

وی با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی در بردسیر گفت: در بهار و تابستان سال جاری نیز 30 تن ماهی کپور در شهرستان تولید شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول