اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل صندوق مهر امام رضا (ع) اختصاص یافت

اعطای 113 میلیون تومان اعتبار برای تاسیس صندوق خرد محلی

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل از اعطای 113 میلیون تومان اعتبار برای تاسیس صندوق خرد محلی در کارگروه خانواده و بانوان خبر داد.

اعطای 113 میلیون تومان اعتبار برای تاسیس صندوق خرد محلی

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل قدیر اللهوردیزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه خانواده و بانوان اردبیل موضوع تفاهمنامه در مورد زنان سرپرست خانواده را شناسایی، پالایش و دسته بندی گروه‌های هدف سرپرست زنان خانواده برای ایجاد تعاونی‌های محلی، تاسیس صندوق‌های خرد و تشکیل زنجیره‌های اشتغال با اختصاص 55 میلیارد تومان اعتبار در کل کشور و از این مبلغ حدود 113 میلیون تومان اعتبار برای استان اردبیل عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این اعتبار تخصیص یافته در قالب یکی از شکل‌های تعاونی یا صندوق خرد محلی برای زنان سرپرست خانواده در استان پرداخت می‌شود.

اللهوردیزاده با اشاره به ناچیز بودن اعتبار تخصیص یافته و گله‌مند بودن اعضای کارگروه در این مورد هدف از تاسیس صندوق خرد محلی را اشاعه فرهنگ تشکیل تعاون و صندوق‌های خرد محلی عنوان کرد.

این مسئول ابراز داشت: هر صندوق خرد با معرفی اعضای خود و افتتاح حساب سپرده عضویت دارای هیئت امنا می‌شود.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل در تعریف صندوق خرد محلی، این صندوق را تشکلی غیردولتی با عضویت زنان سرپرست خانواده به منظور هم افزایی و جمع‌آوری درآمد خرد به عنوان معیشت خانواده عنوان کرد و گفت: این صندوق نیازی به مجوز بانک مرکزی ندارد.

این مسئول با اشاره به مشارکت زنان سرپرست خانواده در قالب پشتیبان مشاغل خانگی، برای اعطای 50 میلیون تومان اعتبار برای هر پشتیبان با جذب زیرمجموعه‌ها در قالب شرکت یا تعاونی اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه وام خوداشتغالی برای ایجاد اشتغال یا مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانواده پرداخت شده است، افزود: صندوق مهر امام رضا (ع) در این مورد به عنوان دستگاه اجرایی عمل کرده و برای دریافت وام، مراجعه‌کنندگان را به بانک ها ارجاع می‌دهند.

اللهوردیزاده بانک‌ها را ملزم به پرداخت اعتبار در صورت اعلام اعتبار دانست و گفت: 60 درصد مردم از بین صندوق‌های مختلف ارائه شده در سایت‌های مجازی، صندوق مهر امام رضا (ع) را برمی‌گزینند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول