اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

85 خانه قرآن روستایی در خراسان‌شمالی فعالیت‌ می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن ‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از فعالیت 85 خانه قرآن روستایی در روستاهای این استان خبر داد.

85 خانه قرآن روستایی در خراسان‌شمالی فعالیت‌ می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، حمزه بابایی‌مقدم اظهار کرد: برای فعالیت‌های قرآنی در روستاهایی که دارای دهیار هستند مجوز راه‌اندازی خانه‌ قرآن روستایی داده شده‌ است.

وی تصریح کرد: شخصیت‌های فعال قرآنی در روستاها توسط دهیاران شناسایی می‌شوند و بر اساس آیین‌نامه‌ای که از سوی سازمان کشوری وجود دارد این افراد به عنوان مربی در خانه‌های قرآن روستایی فعالیت می‌کنند.

بابایی‌مقدم دادن مجوز برای راه‌اندازی خانه قرآن روستایی را از سال 85 اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هشت خانه قرآن روستایی در انتظار گرفتن مجوز هستند.

وی از مشکلات عمده خانه‌های قرآن روستایی را نبود مکان اختصاصی برای این امر عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری، دهیاری‌ها و دارالقرآن باید از سوی دهیاری‌ها مکانی به خانه قرآن روستایی اختصاص داده شود.

مسئول دارالقرآن ‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی افزود: دهیاران به دلیل توجه به مباحث عمرانی و توسعه روستاها و همچنین برخی فعالیت‌های فرهنگی برای ساخت خانه قرآن روستایی همکاری لازم را ندارند و بسیاری از خانه‌های قرآن با استفاده از مساجد و حسینیه‌ها به شکل اجاره‌ای فعالیت می‌کنند.

بابایی‌مقدم در خصوص تأمین اعتبار خانه‌های قرآن روستایی که در سال جاری 30 درصد آن معوق شده‌ است، اظهار کرد: در راستای اعتبارات نقدی و غیرنقدی خانه‌های قرآن روستایی دهیاران روستاها باید خانه‌های قرآن را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول