اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو‌ هیئت مدیره ‌صندوق توسعه ملی کشور خبر داد

اختصاص 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 16 درصد به بخش صنعت

خبرگزاری فارس: عضو‌ هیئت مدیره ‌صندوق توسعه ملی کشور ‌از اختصاص 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 16 درصد به بخش صنعت خبر داد.

اختصاص 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 16 درصد به بخش صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدقاسم حسینی ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: صندوق توسعه ملی کشور برای پرداخت تسهیلات به استان‎های بزرگ در خصوص صنایع کوچک محدودیت‎هایی قایل شده ولی این محدودیت برای استان‎های کوچک، محروم و کمتر توسعه یافته وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با همه این امتیازات برای استان‎های کم برخوردار، تقاضا و استقبال کم از سوی استان‎های کمتر توسعه یافته نگران‌کننده است.

حسنیی اظهار داشت: استان‎های بزرگ طرح‎های زیادی دارند و با این وضعیت نمی‎توانیم پول صندوق که یک وام ارزی به حساب می‎آید را نگه داریم تا استان‎های محروم یک روزی طرحی را برای ما بفرستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ سود شش درصد این صندوق استان‎های محروم برای جذب این اعتبارات تلاش بیشتری داشته باشند.

حسینی یادآور شد: صندوق توسعه ملی کشور این آمادگی را دارد که به هر طرحی از استان‎های محروم که توجیه فنی، اعتباری و مالی از طرف بانک‎ها داشته باشد، وام ارزی طرح پرداخت کند.

وی با بیان اینکه سقف آورده برای استان‎های کم برخوردار 15 درصد و برخوردار 30 درصد است گفت: در شرایط تحریم و در شرایطی که فاینانس تقریبا قطع شده پرداخت تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی برای طرح‎های استانی فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‎گذاری فراهم می‎کند.

حسینی افزود: صندوق توسعه ملی کشور هم‌اینک 40 میلیارد دلار منبع مالی در اختیار دارد و الان 8 تا 9 هزار میلیارد تومان با نرخ سود 16 درصد برای صنعت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 80 درصد منابع این صندوق ارزی است یادآور شد: صندوق توسعه ملی کشور خیلی راغب نیست که منابعش ریالی شود و بر اساس سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری باید این منابع ارزی، پایدار و ماندگار باشد تا ارزش آن کم نشود.

حسینی گفت: استان بوشهر با وجود شرایط سخت آب و هوایی قابلیت‎هایی دارد که با مدیریت خوب می‎توانیم آنها را به ظرفیت مناسب تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه در استان‎های کم برخوردار باید دنبال پیگیری مسایل و مشکلات مناطق خود باشند و با وزرا درگیر نشوند و استیضاح وزرا را به نمایندگان تهران واگذار کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول