اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

120 میلیون سند هویتی الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال کشور گفت: در سال‌جاری، 120 میلیون سند هویتی الکترونیکی می‌شود.

120 میلیون سند هویتی الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد ناظمی‌اردکانی پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: شعار سازمان ثبت احوال این است که ثبت احوال باید به یک سازمان تمام الکترونیکی تبدیل شود.

وی افزود: برای تحقق این شعار، 120 میلیون سند هویتی در سال‌جاری الکترونیکی شده و شرایط برای الکترونیکی‌شدن این سازمان فراهم می‌شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: از این تعداد سند هویتی، 100 میلیون سند مربوط به ولادت و 20 میلیون سند مربوط به فوت شدگان بوده است.

ناظمی‌اردکانی با اشاره به اینکه مجلس در سال 76 ثبت تغییر کدپستی را در وظایف سازمان ثبت احوال تعریف کرده است، تأکید کرد: این مصوبه برای این است که سازمان ثبت احوال، ثبت دقیق، فنی و متقن از آمارهای جمعیتی خصوصا به صورت مکان‌محور را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای جمعیت، بسیار با اهمیت است، گفت: ارائه آمار و اطلاعات جمعیتی در استان‌ها می‌تواند در روند برنامه‌ریزی استانی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان هم در این دیدار گفت: سازمان ثبت احوال کشور در حال گذر از سیستم سنتی و اسناد کاغذی به سیستم مکانیزه، نوین و اسناد الکترونیکی است که در این راستا توجه به امر آموزش کارکنان ضروری و حائز اهمیت است.

حاتم نارویی افزود: ثبت به موقع و منظم وقایع حیاتی، برخورداری تمامی هموطنان از کارت شناسایی ملی هوشمند، تهیه و بروز کردن بانک‌های اطلاعاتی و آماری و استفاده فناوری‌های نوین در زمینه سهولت ارائه خدمات به هموطنان از جمله اموری است که انتظار می‌رود با استفاده از همفکری و یاری نیروهای دلسوز و متخصص و از طریق یک برنامه‌ریزی مناسب و شایسته نسبت به آن تلاش و کوشش کنید.

وی با اشاره به لزوم ارتقا سطح آگاهی عمومی از عملکرد ثبت احوال بیان کرد: ثبت احوال از سازمان‌های بزرگ و قدیمی کشور است که مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده دارد و در عین حال در زمینه خدمت‌رسانی به مردم از امکانات به روزی برخوردار می‌باشد.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: مسئولان برای ساماندهی و برنامه‌ریزی خدمات جمعی باید اطلاعات دقیقی از وضعیت آمار جمعیتی داشته باشند چراکه جمعیت سرمایه مهم یک کشور است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول