اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

فرهنگ کتابخوانی در بین مردم روز‌ به روز کمرنگ‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه‌ها رونق سابق خود را از دست داده‌اند و روز به روز فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مردم این استان کم رنگ‌تر می‌شود.

فرهنگ کتابخوانی در بین مردم روز‌ به روز کمرنگ‌تر می‌شود

 مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه از کتابخانه‌ها فقط برای مطالعه استفاده می‌شود، تصریح کرد: امروزه شاهدیم که کتابخانه‌ها فقط به محلی ساکت برای مطالعه تبدیل شده‌اند و کمتر برای امانت‌گیری کتاب و جست‌وجوی منابع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عیسی‌زاده با اشاره به سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه بارز و الگوی خوبی در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه امروزه آنچنان اشتیاقی در مردم برای مطالعه نمی‌بینم، خاطرنشان کرد: با کمتر شدن دغدغه مطالعه در بین مردم، کتابخانه‌های موجود در شهر و روستاهای آذربایجان‌غربی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند.

عیسی‌زاده گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه ضعیف است و باید در این راستا به صورت عمیق وارد کار شویم.

وی استفاده از منابع موجود در فضای مجازی را از دیگر عوامل موثر برای کاهش میزان مطالعه عنوان کرد و گفت: در این صورت دیگر نیاز برای مطالعه کتاب و جستجوی موضوع مورد نظر مردم در کتاب‌ها کمتر می‌شود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه شاید در برخی از بخش‌ها، مطالب و مقالات در اینترنت کمتر به اشتراک گذاشته شوند، اظهار داشت: طبقه‌بندی مطالب در اینترنت و سایت‌های موجود نیز زمینه‌ای فراهم کرده تا دسترسی مردم به اطلاعات مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول