اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

کتاب «گوجار» به روایت سید یحیی هاشمی‌نژاد رونمایی شد

خبرگزاری فارس: کتاب گوجار تولید حوزه هنری خراسان‌شمالی هم‌زمان با سی و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات سوره حوزه هنری استان رونمایی شد.

کتاب «گوجار» به روایت سید یحیی هاشمی‌نژاد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌شمالی، امام جمعه بجنورد در این مراسم، هشت سال دفاع مقدس را قطعه‌ای درخشان دانست که در انقلاب به وجود آمده است و پشتوانه فرهنگی نظام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌ابوالقاسم یعقوبی به ارتباط تنگاتنگ بین جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ اشاره کرد و گفت: باید در امتداد رسالت دفاعی انتقال پیام جنگ و دفاع مقدس را به نسل‌های آینده به عنوان رسالت بزرگ‌تر و مهم‌تر مد نظر قرار دهیم.

وی هنر را بهترین قالب برای انتقال رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: نویسندگی یکی از قالب‌های هنر است که از طریق آن می‌توان آثاری فاخر را خلق و به نسل‌های آینده به ویژه جوانان منتقل کرد.

سرپرست حوزه هنری خراسان‌شمالی نیز در آئین رونمایی این کتاب با اشاره به اهداف حوزه هنری در راستای تولید آثار فاخر در رابطه با ارزش‌های اسلامی گفت: کتاب « گوجار » روایت دلاور مردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از فتح قله گوجار در دل خاک دشمن در قالب عملیات بیت المقدس سه است.

میثم مرادی‌بیناباج افزود: این کتاب در هزار نسخه به بیان خاطراتی از آن دوران در منطقه گوجار به روایت از سید یحیی هاشمی‌نژاد و نویسندگی  مهدی الهی‌فرد از رزمندگان حاضر در طول دوران هشت سال دفاع مقدس است.

سید یحیی هاشمی‌نژاد روایت‌گر گوجار نیز با بیان اینکه احساس مسئولیتی که در قبال بزرگ مردان و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس داشتم، زمینه‌ای برای روایت رویدادهای آن منطقه شد، گفت: از این طریق می‌توان نسل امروز را نسبت به دلاوری‌های رزمندگان اسلام آگاه و آشنا کرد.

مهدی الهی‌فرد نویسنده این کتاب نیز اظهار کرد: خاطرات زیادی از رزمندگان ما از دوران جنگ وجود دارد که هنوز به رشته تحریر در نیامده است که روایت آن‌ها و گنجاندن آن در کتاب‌های درسی می‌تواند الگوی خوبی برای نسل‌های آینده باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهدای حاضر در عملیات بیت‌المقدس سه از مهدی الهی‌فرد نویسنده کتاب، سید یحیی هاشمی‌نژاد راوی کتاب و رزمندگان حاضر در این عملیات تقدیر به عمل آمد.

همچنین « سرهنگ نوری » و « علیرضا محمدزاده» از رزمندگان حاضر در این منطقه به بیان خاطرات خود از آن دوران پرداختند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول