اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی:

پلیس تازه تاسیس فتا نیاز به معرفی بیشتر در جامعه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با اشاره به تازه تاسیس بودن پلیس فتا بر لزوم آشناشدن مردم با خدمات این پلیس و اطلاع‌رسانی در مورد آن تاکید کرد.

پلیس تازه تاسیس فتا نیاز به معرفی بیشتر در جامعه دارد

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه به فرارسیدن هفته ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به تازگی راه‌اندازی شده است هفته ناجا فرصتی مناسب برای معرفی این مجموعه و انعکاس فعالیت‌های آن است.

وی تصریح کرد: پلیس فتا در سال 1390 همگام با سایر نقاط کشور فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است پس با توجه به اینکه این مجموعه جدیدالتاسیس است باید برای معرفی وظایف، فعالیت‌های آن با کمک رسانه‌های جمعی تلاش شود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی راه‌اندازی این مجموعه را یک ضرورت جدی قلمداد کرد و افزود: ارتکاب جرم در فضای مجازی افزایش یافته بود و متولی خاصی برای کنترل امور وجود نداشت، بر این اساس پلیس فتا برای جلوگیری از ارتکاب جرم در این فضا راه‌اندازی شد.

کوره‌بلاغی در شرح وظایف این مجموعه با بیان اینکه مهمترین وظیفه فعالان این سیستم پیشگیری است، گفت: برای تحقق این امر آموزش‌های لازم به جامعه هدف یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان داده می‌شود و همچنین پیرو تعاملی که با سازمان آموزش و پرورش برقرار شده اطلاعات لازم به اولیای دانش‌آموزان نیز منتقل می‌شود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه ایجاد و حفظ امنیت در همه شئون جامعه وظیفه همگانی است، ادامه داد: همه اقشار و مسئولان باید در این راستا برنامه‌ریزی و فعالیت کنند و سزاوار نیست در همه امور از پلیس متوقع شوند، از این رو برای کاهش وقوع جرم در فضای مجازی باید همه مسئولان، مردم را با مصادیق مجرمانه آگاه کنند.

وی برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی مردم را جرمی با بیشترین فراوانی عنوان کرد و اظهار داشت: بالاترین مبلغی که تاکنون از این حساب‌ها به صورت غیرقانونی برداشت شده است 900 هزار تومان است و می‌طلبد همه مردم در ارتباط با چگونگی وقوع این جرم آگاه شوند تا راه‌های ارتکاب آن مسدود شود.

کوره‌بلاغی طراحی صفحه فیشینک بانک‌ها توسط سودجویان را یکی از این راه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: افراد سودجو با طراحی‌کردن درگاه بانک‌های مختلف در فضای مجازی، طعمه‌های خود را صید می‌کنند به این ترتیب که کاربران و مشتریان وقتی می‌خواهند به صفحه بانک مراجعه کنند در اثر بی‌دقتی با صفحه فیشینگ بانک روبه‌رو شده و اطلاعات خود را به آن وارد می‌کنند و در نهایت مجرمان با در دست داشتن اطلاعات صاحب حساب وجوه را برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول