اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فومن خبر داد

برگزاری همایش همیاران پلیس فومن

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی فومن از برگزاری همایش همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران به مناست هفته ناجا در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش همیاران پلیس فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، بابک علیزاده عصر امروز در آستانه هفته ناجا در جمع خبرنگاران این شهرستان با گرامیداشت دهه کرامت ملاک عملکرد ناجا را جلب رضایت مردم دانست و اظهار کرد: تمام تلاش نیروی انتظامی این است که در هفته ناجا تلاش این قشر را به مردم نشان دهد.

وی شعار امسال هفته نیروی انتظامی را «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما است» ذکر کرد و گفت: رویکرد نیروی انتظامی به طرف سرمایه اجتماعی پیش می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه اجتماعی مفهومی نوظهور است که در لایه‌های مختلف اجتماعی نمود دارد، افزود: ارتباط، اعتماد و مشارکت سه عنصر دخیل در سرمایه اجتماعی هستند که موجب حفظ ارتباط بین اداره‌های دولتی، سازمان‌ها و مردم با نیروی انتظامی می‌شود.

به گفته وی اقتدار هر سازمانی به ویژه نیروهای مسلح و انتظامی می‌تواند متکی به سلاح، ابزار، تکنولوژی، تاکتیک و روش‌ها باشد که امروزه دیدگاه و تکیه بیشتر ناجا به سرمایه اجتماعی معطوف شده و این نگرش امروز در تمام جوامع حاکم است.

علیزاده برنامه‌های هفته نیروی انتظامی فومن را در محورهای فرهنگی، هنری و اجرای مسابقات اعلام کرد و گفت: هفته ناجا در فومن از هشتم مهر آغاز می‌شود و هر روز این هفته به طور جداگانه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در هفته ناجا فومن برگزار می‌شود، اذعان کرد: در تمام این برنامه‌ها حضور آحاد مردم یک اصل مهم است.

فرمانده انتظامی فومن برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسئولان شهر برای نمایش اقتدار و توان عملیات انتظامی فومن، حضور فرماندهان و مسئولان در مدارس و مساجد، بازدید دانش‌آموزان از یگان‌ها، اجرای مسابقات بزرگ انضباطی، تجلیل از شهروندان قانون‌مند، برگزاری نشست هم‌اندیشی فرماندهان پایگاه با معتمدان و اصناف شهر را از جمله برنامه‌های هفته ناجا در فومن ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران، قرائت پیام مهر در سطح مدارس شهر، ملاقات چهره به چهره مردم با فرماندهی انتظامی، ویزیت رایگان، توزیع لوح فشرده و بروشورهای آموزشی در سطح شهر و مدارس، اجرای برنامه‌های آموزش همگانی و هشدارهای انتظامی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و حضور گسترده خانواده ناجای فومن در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در فومن است.

علیزاده با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی فومن در سال گذشته خاطرنشان کرد: در زمینه کشف سرقت‌ها 53 درصد و کشف ادوات ماهواره‌ای 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

وی تشکیل 324 پرونده نظام وظیفه را از دیگر اقدام‌های انتظامی فومن در سال گذشته بیان کرد و افزود: در این مدت 2 هزار و 243 دستگاه خودرو و یک‌هزار و 920 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

این مسئول متذکر شد: آمار توقیف موتورسیکلت‌ها در این شهر نشان می‌دهد که در زمینه حفظ سلامت راکبان اقدام‌های خوبی از طرف نیروی انتظامی فومن صورت گرفته است.

وی از صدور 2 هزار و 743 مورد گواهینامه و یک‌هزار و 766 فقره گذرنامه از طرف نیروی انتظامی فومن خبر داد و یادآور شد: پلیس اطلاعات ناجا و تعزیرات حکومتی این شهرستان 4 هزار و 326 بازدید مشترک از واحدهای صنفی انجام دادند که از این تعداد 121 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن قوانین صنفی و بروز تخلف پلمب شدند.

به گفته علیزاده نیروی انتظامی فومن در یک سال کاری تعداد 47 هزار و 953 بار تماس مردمی با پلیس 110 برقرار شد که 11 هزار مورد آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین جرایم امنیت اخلاقی در فومن از طرف مسافران رخ می‌دهد، افزود: از آنجا که این شهر دارای بافت مذهبی است نسبت به برخی از شهرهای دیگر استان امنیت سطح بالایی دارد.

فرمانده انتظامی فومن به حضور مردم در کنار پلیس و نیروی انتظامی اشاره کرد و متذکر شد: خانواده ناجا همواره حضور مردم را در کنار خود لازم و ضروری می‌داند و پلیس بدون همیاری و همکاری مردم نمی‌تواند موفق باشد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم به هشدارهای پلیس در طول سال به ویژه هفته ناجا توجه جدی داشته باشند و با شماره تماس‌های 110 و 197 گزارش‌ها و اخبار خود را برای برقراری نظم و اعمال قانون بیشتر در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول