اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی:

مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی مردم را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس دانست و گفت: اساس برنامه‌های هفته ناجا بر مبنای جلب مشارکت مردم بنا نهاده شده است.

مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود خرم‌نیا بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام هفته ناجا به مردم شهیدپرور استان در این باره افزود: شعار هفته ناجای امسال "سرمایه اجتماعی اساس اقتدار پلیس" است و موضوع اصلی آن ایجاد مشارکت کامل بین مردم و پلیس در تامین نظم و امنیت خواهد بود.

وی با اشاره به شعارهای پنج سال اخیر هفته ناجا، نقطه اشتراک این پنج سال را تاکید بر نقش مردم در تامین امنیت دانست و گفت: مردم به عنوان حافظان اصلی نظم و امنیت در کنار پلیس نقش ارزنده‌ای دارند و رهاورد تعامل دو سویه پلیس و مردم، استقرار نظم و امنیت پایدار در جامعه است.   

خرم‌نیا با اشاره به نقش‌های مشارکتی مردم در مقوله امنیت ادامه داد: مشارکت و نقش اصلی مردم در امنیت با رعایت قوانین و مقررات رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: با پیدایش ظرفیت‌های اجتماعی قوی در پاسبانی از نظم و امنیت، محیط های اجتماعی برای ارتکاب جرم ناامن شده و مجرمان جرأت ارتکاب جرم نخواهند داشت. 

وی اظهار کرد: ارتباط قوی با سامانه‌های 110 و 197 ابزار دیگری برای گسترش مشارکت مردم با پلیس است و مردم با گزارش‌دهی سریع و دقیق در مورد جرایم مشهود و عملکرد ماموران انتظامی می‌توانند پلیس را در رسیدگی سریع به جرایم یاری دهند.

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی گفت: پلیس جمهوری اسلامی مردمی‌ترین پلیس دنیا است و نیروی انتظامی با تکیه به توان علمی خود می‌کوشد در ابعاد مختلف، زمینه‌های لازم برای تحقق امنیت پایدار در جامعه را فراهم آورد.

وی گفت: برنامه‌های هفته ناجای امسال به گونه‌ای طراحی شده است که توانمندی‌های پلیس در عرصه‌های مختلف به مردم معرفی شود و مردم بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

خرم‌نیا ادامه داد: در حوزه آگاهی، پلیس با مجهز کردن خود به فناوری روز پلیسی، روش‌های علمی کشف جرایم را در دستور کار قرار داده و خدمات مختلفی در این حوزه به مردم ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: پلیس از تجهیزات الکترونیکی در ابعاد مختلف از جمله کنترل ترافیک بهره می‌گیرد و اکثر میادین داخل شهری و جاده‌ای با دوربین‌های ترافیکی کنترل و رصد می‌شود.

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته ناجا از هشتم مهرماه جاری به مدت یک هفته در سطح استان با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

وی، برپایی نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در باغ فجر، افتتاح مجتمع خدماتی مردم یاری در روستای سرند هریس، افتتاح مرکز آموزش همگانی نیروی انتظامی، اجرای رزمایش در شهرستان‌های مختلف توسط یگان ویژه، تمرین موتورسواران قانونمند، ملاقات با مردم، افتتاح نمایشگاه فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا، توزیع بسته‌های فرهنگی با موضوع امنیت را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان افزود: آموزش فرهنگ‌سازی رفتارهای صحیح ترافیکی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، ارائه خدمات مضاعف در مراکز تعویض پلاک و پلیس 10+ با هدف ایجاد همبستگی بین مردم و پلیس به منظور تامین امنیت فراگیر از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته ناجا است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول