اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

نیروی انتظامی از تذکر دهندگان لسانی حمایت قاطع کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با اشاره به اهمیت حضور فعالتر نیروی انتظامی در بحث امر به معروف و نهی از منکر خواستار حمایت قاطع این نیرو از تذکر دهندگان لسانی شدند.

نیروی انتظامی از تذکر دهندگان لسانی حمایت قاطع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) به بررسی آیات قرآن پرداخته و اظهار داشت: دشمنان نتوانستند در قرآن تحریف کنند، نتوانستند حتی یک حرف به این حجت الهی کم و یا اضافه کنند و همه مسلمانان در عدم تحریف قرآن اتفاق نظر دارند و اگر هم اختلافی است در معانی و برداشت‌های مختلف از قرآن است.

امام جمعه ورامین ادامه داد: بخش اعظمی از آیات قرآن به تشریح عالم آخرت که از زمان مرگ شروع می‌شود پرداخته است، مردم از زمان مردن تا روز حشر در عالم برزخ هستند، که یک قسم از آیات در مورد موت و حالات آن است و یک قسم دیگر از آیات در مورد عالم قیامت و روز حشر می‌باشد، در این آیات بسیار تامل کنید، اینها بسیار مهم هستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین دلیل اهمیت بیش از تصور این آیات را این گونه تشریح کرد: آخرت و چگونگی اوضاع انسان در آن بسیار اهمیت دارد، اصل مطلب مهم است، سعادت و شقاوت اساسی انسان به زندگی اخروی بستگی دارد، دنیا دار بقا نیست و تنها مسیر رسیدن به حیات جاودانه اخروی است، اگر بشر این را بداند گناه نمی‌کند، دروغ نمی‌گوید، مرتکب بی‌عفتی و جنایت و قتل نفس نمی‌شود، اصل اعتقاد به این مسایل و اعتقاد به حضور در محضر باری تعالی است.

وی سپس با اشاره به هفته نیروی انتظامی ابراز داشت: نیروی انتظامی حق بزرگی بر گردن ما دارد، تامین بخش اعظمی از امنیت جامعه مرهون تلاش‌های این عزیزان زحمت‌کش است.

امام جمعه ورامین سپس به اجرای طرح تذکر لسانی همگانی از اول ماه مبارک رمضان در شهرستان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح گروه‌های مختلفی از مردم تشکیل شده که به طور داوطلبانه در مورد برخی بد اخلاقی‌های اجتماعی تذکر می‌دهند، به این گروه‌ها سفارش شده است که با زبان لین به مردم تذکر دهند و اگر هم کسی پرخاش کرد نایستند و رد شوند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین تصریح کرد: تا به حال هم درگیری و نزاعی صورت نگرفته است که از نیروی انتظامی انتظار می‌رود از این تذکر دهندگان حمایت قاطع کند، بدانید این امر حتی اگر یک درصد موفق باشد کفایت می‌کند.

وی اضافه کرد: فطرت انسان پاک و خداجو است، اگر به یک فردی که مغفول واقع شده تذکر داده شود، توجه شود قطعا موثر است، اگر دیدید لجاجت می‌ورزند آن گاه نیاز به حمایت نیروی انتظامی وجود دارد، متن صریح قرآن است که «فذکر» پس باید تذکر داد، در هر سن و سال، چه جوان چه میانسال، در هر کسوت و کار که باشید در این امر وارد شوید که اگر کوتاهی کنید باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول